Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen | RetailDetail

Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen

Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen

Bij Superdirect denken ze dat ze de oplossing hebben gevonden voor het meest voorkomende probleem bij de verkoop van levensmiddelen via het internet, namelijk de hoge kosten. Door middel van een volledig geautomatiseerd afhaalpunt kan de online supermarkt immers de kosten én de drempel voor nieuwe locaties laag houden. Bij Superdirect.com zijn ze daarom ook al in gesprek met vijftig nieuwe locaties.

Volgende zomer vijf locaties

Zaterdag werd het eerste afhaalpunt van Superdirect.com geopend in Eindhoven en nog dit jaar moet daar een tweede afhaalpunt bijkomen. Tegen volgende zomer moet het totaal op vijf locaties staan: die zullen volgens Niemansverdriet vooral in de Randstad komen.

 

Bij Superdirect.com zien ze het echter al een stuk groter: "Wij zijn nu in gesprek over vijftig locaties. We willen graag makkelijk bereikbare zichtlocaties. En we kunnen op veel plaatsen terecht, want dit is duidelijk geen winkel. Dus een retailvergunning is niet nodig", zegt mede-oprichter Henk Niemansverdriet aan Distrifood.

 

Afhalen duurt 90 seconden

Het assortiment van Superdirect.com bedraagt momenteel 7.000 producten en Niemansverdriet zegt dat ze qua prijs zeker niet duurder zijn dan marktleider AH. In dat gamma zitten veel producten van The Greenery en Hessing, die vinden dat bij Superdirect.com hun verse producten sneller en dus verser bij de klanten terechtkomen. Ook met ongeveer zestig A-merken werd een deal gesloten.

 

De afhaalpunten zijn overigens volledig geautomatiseerd en daardoor niet alleen een stuk goedkoper, maar ook heel wat compacter - waardoor er sneller locaties kunnen gevonden worden. Zo staat het afhaalpunt in Eindhoven op slechts 200 m² grond.

 

Bovendien gaat het bij Superdirect ook allemaal een stuk sneller: binnen anderhalve minuut moet de klant al op weg zijn met zijn bestelling. Bij de concurrent Albert Heijn duurt dat al gauw vier minuten, wat soms leidt tot lange wachtrijen op piekmomenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top