Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen | RetailDetail

Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen

Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen

Bij Superdirect denken ze dat ze de oplossing hebben gevonden voor het meest voorkomende probleem bij de verkoop van levensmiddelen via het internet, namelijk de hoge kosten. Door middel van een volledig geautomatiseerd afhaalpunt kan de online supermarkt immers de kosten én de drempel voor nieuwe locaties laag houden. Bij Superdirect.com zijn ze daarom ook al in gesprek met vijftig nieuwe locaties.

Volgende zomer vijf locaties

Zaterdag werd het eerste afhaalpunt van Superdirect.com geopend in Eindhoven en nog dit jaar moet daar een tweede afhaalpunt bijkomen. Tegen volgende zomer moet het totaal op vijf locaties staan: die zullen volgens Niemansverdriet vooral in de Randstad komen.

 

Bij Superdirect.com zien ze het echter al een stuk groter: "Wij zijn nu in gesprek over vijftig locaties. We willen graag makkelijk bereikbare zichtlocaties. En we kunnen op veel plaatsen terecht, want dit is duidelijk geen winkel. Dus een retailvergunning is niet nodig", zegt mede-oprichter Henk Niemansverdriet aan Distrifood.

 

Afhalen duurt 90 seconden

Het assortiment van Superdirect.com bedraagt momenteel 7.000 producten en Niemansverdriet zegt dat ze qua prijs zeker niet duurder zijn dan marktleider AH. In dat gamma zitten veel producten van The Greenery en Hessing, die vinden dat bij Superdirect.com hun verse producten sneller en dus verser bij de klanten terechtkomen. Ook met ongeveer zestig A-merken werd een deal gesloten.

 

De afhaalpunten zijn overigens volledig geautomatiseerd en daardoor niet alleen een stuk goedkoper, maar ook heel wat compacter - waardoor er sneller locaties kunnen gevonden worden. Zo staat het afhaalpunt in Eindhoven op slechts 200 m² grond.

 

Bovendien gaat het bij Superdirect ook allemaal een stuk sneller: binnen anderhalve minuut moet de klant al op weg zijn met zijn bestelling. Bij de concurrent Albert Heijn duurt dat al gauw vier minuten, wat soms leidt tot lange wachtrijen op piekmomenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.