Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen

Superdirect.com wil naar 50 'supergoedkope' vestigingen

Bij Superdirect denken ze dat ze de oplossing hebben gevonden voor het meest voorkomende probleem bij de verkoop van levensmiddelen via het internet, namelijk de hoge kosten. Door middel van een volledig geautomatiseerd afhaalpunt kan de online supermarkt immers de kosten én de drempel voor nieuwe locaties laag houden. Bij Superdirect.com zijn ze daarom ook al in gesprek met vijftig nieuwe locaties.

Volgende zomer vijf locaties

Zaterdag werd het eerste afhaalpunt van Superdirect.com geopend in Eindhoven en nog dit jaar moet daar een tweede afhaalpunt bijkomen. Tegen volgende zomer moet het totaal op vijf locaties staan: die zullen volgens Niemansverdriet vooral in de Randstad komen.

 

Bij Superdirect.com zien ze het echter al een stuk groter: "Wij zijn nu in gesprek over vijftig locaties. We willen graag makkelijk bereikbare zichtlocaties. En we kunnen op veel plaatsen terecht, want dit is duidelijk geen winkel. Dus een retailvergunning is niet nodig", zegt mede-oprichter Henk Niemansverdriet aan Distrifood.

 

Afhalen duurt 90 seconden

Het assortiment van Superdirect.com bedraagt momenteel 7.000 producten en Niemansverdriet zegt dat ze qua prijs zeker niet duurder zijn dan marktleider AH. In dat gamma zitten veel producten van The Greenery en Hessing, die vinden dat bij Superdirect.com hun verse producten sneller en dus verser bij de klanten terechtkomen. Ook met ongeveer zestig A-merken werd een deal gesloten.

 

De afhaalpunten zijn overigens volledig geautomatiseerd en daardoor niet alleen een stuk goedkoper, maar ook heel wat compacter - waardoor er sneller locaties kunnen gevonden worden. Zo staat het afhaalpunt in Eindhoven op slechts 200 m² grond.

 

Bovendien gaat het bij Superdirect ook allemaal een stuk sneller: binnen anderhalve minuut moet de klant al op weg zijn met zijn bestelling. Bij de concurrent Albert Heijn duurt dat al gauw vier minuten, wat soms leidt tot lange wachtrijen op piekmomenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top