SuperFair opent eerste biologische discountsupermarkt | RetailDetail

SuperFair opent eerste biologische discountsupermarkt

SuperFair opent eerste biologische discountsupermarkt

Vandaag, 4 februari, opent in de Biltstraat in Utrecht de eerste voordelige biologische supermarkt SuperFair. SuperFair is een initiatief van HWBiofoods door Harry Westra, ex-topman van Vomar en Hoogvliet.

Andere prijsbeleving dan bestaande biosupermarkten

Westra wil met de nieuwe biologische winkel van 500 m2 een groot publiek laten kennismaken met biologische producten. ”SuperFair werkt met wekelijkse aanbiedingen, heeft veel verpakkingsloze producten en verkoopt een groot aantal producten die je ook in de supermarkt kunt vinden tegen supermarktprijzen. Dat alles maakt dat de klant een andere prijsbeleving zal ervaren bij SuperFair dan bij bestaande formules”, zo laat Westra weten.


Het onderscheid in de markt zit hem volgens Westra “in de prijsbeleving, in de compleetheid van het (vers)assortiment en de toegankelijkheid en frisheid van onze communicatie. Daarnaast is de winkel Pin Only, composteren we ons eigen organische afval en hebben we 300 producten die we verpakkingsloos aanbieden”.


Recyclebar voor gebruikte spullen

SuperFair brengt een compleet biologisch assortiment met nadruk op de versartikelen agf, brood en kaas. “Daarnaast verkopen we ongeveer 400 glutenvrije producten en 10 vegetarische producten. En zoals gezegd 300 producten in bulk zonder verpakking.”

 

Een ander specifiek service-element is de Recyclebar. Harry Westra: “Dit is een ruimte waar klanten hun gebruikte spullen in kunnen leveren die wij met onze partners een tweede leven geven. Uniek hier is de mogelijkheid om ook vreemde valuta en kurken in te leveren.”

 

Hoewel Westra zelf zegt dat zijn plannen met SuperFair voorlopig niet verder gaan dan deze pilotwinkel - “Bij gebleken succes kijken we verder” - ontdekte het Noordhollands Dagblad alvast dat HWBiofoods een vergunning heeft aangevraagd voor een tweede SuperFair-vestiging in het voormalig Multimate-pand in Heemskerk. Deze winkel zou al op 1 mei de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.