SuperFair start tweede winkel in Voorschoten | RetailDetail

SuperFair start tweede winkel in Voorschoten

SuperFair start tweede winkel in Voorschoten

Biologische supermarkt Superfair opent op 12 mei een tweede winkel in Voorschoten, na een eerste opening in Utrecht in februari 2015.

Eerste een jaar open

De winkel van 500 m² heeft een assortiment van 6500 biologische producten met versproducten, brood, kaas en agf als speerpunten. Het accent ligt verder op onverpakte nootjes, wijn, sappen, koffie en reguliere biologische supermarktartikelen. De klant kan er zelf meer dan 300 producten verpakken, zoals eieren, pasta, rijst, granen, noten, snoep en koek. De winkel heeft een broodsnijmachine, een aanbod glutenvrije producten en vleesvervangers. Daarnaast kunnen klanten er recycleerbare artikelen inleveren, zoals kleding en elektronische apparaten.

 

SuperFair werd ontwikkeld door Harrie Westra, voormalig directeur van Vomar en Hoogvliet, samen met Michiel van der Harst, voormalig adjunct directeur commercie van Hoogvliet. De keten wil met betaalbare biologische producten de lichtgroene consument bereiken. Westra ziet mogelijkheden voor een biologische franchiseformule "in een stad met 40.000 tot 50.000 inwoners, op een winkellocatie aan een invalsweg en in de nabijheid van lichtgroene consumenten". SuperFair start na twee succesvolle winkels als franchiseformule, zo gaf Westra vorig jaar aan in een interview met RetailDetail Magazine.

 

Voorschoten was al enige tijd in beeld als locatie voor een volgende SuperFair. Ook Heemstede werd genoemd als locatie voor een nieuwe vestiging, maar de keten koos dus voor een pand van voormalig interieurwinkel Roobol aan het Treubplein in Voorschoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.