SuperFair start tweede winkel in Voorschoten | RetailDetail

SuperFair start tweede winkel in Voorschoten

SuperFair start tweede winkel in Voorschoten

Biologische supermarkt Superfair opent op 12 mei een tweede winkel in Voorschoten, na een eerste opening in Utrecht in februari 2015.

Eerste een jaar open

De winkel van 500 m² heeft een assortiment van 6500 biologische producten met versproducten, brood, kaas en agf als speerpunten. Het accent ligt verder op onverpakte nootjes, wijn, sappen, koffie en reguliere biologische supermarktartikelen. De klant kan er zelf meer dan 300 producten verpakken, zoals eieren, pasta, rijst, granen, noten, snoep en koek. De winkel heeft een broodsnijmachine, een aanbod glutenvrije producten en vleesvervangers. Daarnaast kunnen klanten er recycleerbare artikelen inleveren, zoals kleding en elektronische apparaten.

 

SuperFair werd ontwikkeld door Harrie Westra, voormalig directeur van Vomar en Hoogvliet, samen met Michiel van der Harst, voormalig adjunct directeur commercie van Hoogvliet. De keten wil met betaalbare biologische producten de lichtgroene consument bereiken. Westra ziet mogelijkheden voor een biologische franchiseformule "in een stad met 40.000 tot 50.000 inwoners, op een winkellocatie aan een invalsweg en in de nabijheid van lichtgroene consumenten". SuperFair start na twee succesvolle winkels als franchiseformule, zo gaf Westra vorig jaar aan in een interview met RetailDetail Magazine.

 

Voorschoten was al enige tijd in beeld als locatie voor een volgende SuperFair. Ook Heemstede werd genoemd als locatie voor een nieuwe vestiging, maar de keten koos dus voor een pand van voormalig interieurwinkel Roobol aan het Treubplein in Voorschoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.