Supermarkt in Antwerpse markthal De Criée wordt AD Delhaize | RetailDetail

Supermarkt in Antwerpse markthal De Criée wordt AD Delhaize

Supermarkt in Antwerpse markthal De Criée wordt AD Delhaize
Shutterstock

AD Delhaize wordt de uitbater van de supermarkt in de Antwerpse markthal De Criée, vlakbij het Centraal Station. Dat werd aan onze redactie bevestigd door David Magnus, filiaalmanager van De Criée.

Drie gegadigden

Volgens Magnus waren er met de Colruyt Group en Carrefour nog twee gegadigden voor de supermarkt, die tot nu toe in eigen beheer wordt uitgebaat door eigenaar Groep Achiel De Witte, maar uiteindelijk werd dus voor een vestiging van Delhaize gekozen. “Dat is een lange weg geweest, maar op een gegeven moment hebben we bekeken wat het beste bij ons zou passen en op alle vlakken is Delhaize daar het beste uitgekomen”, aldus David Magnus aan onze redactie.

 

Delhaize zal in De Criée alvast geen speciaal assortiment voeren, maar zal wel samenwerken met de slagers en de poelier die in de markthal te vinden zijn. Op basis van groenten en fruit wordt er in De Criée sterk gesteund op Groep Achiel De Witte, die van oorsprong een groothandelaar is in groenten en fruit.

 

Met de komst van Delhaize is De Criée vrijwel volledig ingevuld. In januari komt er nog een restaurant dat ook uitgebaat zal worden door Groep Achiel De Witte. Voorheen was er in de markthal een vestiging van Spar te vinden, maar dat contract werd bij de overname stopgezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.