Supermarkt met enkel Belgische producten op komst | RetailDetail

Supermarkt met enkel Belgische producten op komst

Supermarkt met enkel Belgische producten op komst

BelgoMarkt, dat de allereerste supermarkt moet worden met alleen maar Belgische producten, heeft zijn oog laten vallen op een pand in de Brusselse Matonge-wijk. De initiatiefnemers hopen over twee maanden hun deuren te kunnen openen.

 

“Hier geen bananen of rijst”

Een supermarkt met uitsluitend Belgische producten, dat is waar BelgoMarkt voor staat. Eigenlijk had de winkel eind november al moeten opgaan, maar de zoektocht naar een geschikte locatie liep blijkbaar moeilijker dan gedacht. Uiteindelijk is gekozen voor een pand in de wijk Matonge in Elsene.

 

De drie initiatiefnemers zijn al twee jaar bezig met hun project, twee van hen het voorbije half jaar zelfs voltijds. “We hebben de voorbije maanden meer dan honderd producenten bezocht in Vlaanderen, Wallonië en Brussel” , zegt een van de drie, Mélanie Mikiels.

 

BelgoMarkt staat naar eigen zeggen voor artisanaal en Belgisch. “Onze producten worden óf in België geproduceerd, zoals de kaas bijvoorbeeld, óf hier getransformeerd, zoals onze koffie. De koffiebonen werden hier uiteraard niet geteeld, maar wel gebrand en verwerkt. We willen dat onze klanten 95% van hun boodschappen bij ons vinden. Voor bananen of rijst moet je uiteraard naar een andere winkel.”

 

Als de renovatiewerken opschieten zoals gepland, hoopt BelgoMarkt over twee maanden operationeel te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.