Supermarkten schrappen Kies Bewust-logo kippenvleeslijn

Supermarkten schrappen Kies Bewust-logo kippenvleeslijn

Het Kies Bewust-logo verdwijnt van een kippenvleeslijn in supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt. De retailers stoppen hiermee onder druk van Wakker Dier.

Product voldoet niet aan de eisen

De supermarkten verwijderen het logo van een voorloper van de ‘Kip van Morgen’. Het keurmerk is volgens Wakker Dier niet gepast, omdat het product nog niet voldoet aan de eisen. Alleen vlees met één of meerdere Beter Leven-sterren van de Dierenbescherming mag volgens de organisatie de Kies Bewust-sticker dragen. Wakker Dier had al een radiospot klaarliggen om de supermarkten onder druk te zetten om het logo te verwijderen. 

 

De plofkip met 'respect'-logo is de eerste stap naar de zogemaande 'Kip van morgen', zegt de actiegroep. "Het waardeloze antwoord van supermarkten op de plofkip. We bestempelden deze eerder al als flopkip, omdat de welzijnsverbeteringen marginaal zijn."

 

DeKaMarkt en Dirk van den Broek verkopen naast de betrokken lijn nog een reguliere kippenvleeslijn zonder logo, boerenscharrelkip en biologische kip.

Tags: