Supermarkten verwachten meer paasomzet eigen merken | RetailDetail

Supermarkten verwachten meer paasomzet eigen merken

Supermarkten verwachten meer paasomzet eigen merken
Lidl

Supermarkten verwachten tijdens de paasweek gemiddeld 5% meer omzet van eigen merken dan in andere weken. De toename komt door het grotere aanbod van luxeproducten van eigen merk.

 

Meer luxueuze paasproducten

Vorig jaar bestond gemiddeld 43,5 procent van de totale supermarktomzet tijdens Pasen uit eigen merkproducten. De omzet van eigen merken ligt normaal op 41,5 procent.

 

De stijging komt vooral doordat formules met Pasen meer luxeproducten aan de bovenkant van het eigen merk aanbieden, zoals AH Excellent, Plus Moment en Lidl Delicieux. Ook het standaard eigen merk is rond de paasdagen meer in trek.


Supermarkten denken dit jaar een paasomzet van 776 miljoen euro te behalen. Dat is een stijging van 1,5% ten opzichte van de omzet tijdens de paasweek van 2015.

 

Bakproducten en rundvlees in top 15

In de top 15 van paasartikelen hebben de assortimentgroepen bakproducten en rundvlees trouwens de plaatsen ingenomen van overig vlees, zoals gourmetschotels, en van buitenlandse kazen.

 

De top 5 van artikelen tijdens Pasen zijn nu: gevuld brood/paasbrood, onderleggers/toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en maaltijdsalades.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.