Superunie komt met crisislijn OK€ | RetailDetail

Superunie komt met crisislijn OK€

Superunie komt met crisislijn OK€

Inkooporganisatie Superunie introduceert een nieuwe budgetlijn voor de klant met een kleine beurs. Het concern speelt met OK€ in op de voortdurende economische crisis.

Goedkopere producten

De 'crisislijn' omvat ruim 200 producten uit alle productgroepen en varieert van wasmiddelen tot gepelde tomaten. De producten krijgen een eigentijdse presentatie en een duidelijk te herkennen verpakkingsontwerp. Het OK€-assortiment komt naast de al bestaande huismerken in de schappen te staan, laat Marco Rutten, adjunct-directeur Inkoop Superunie weten.

 

Volgens de Superunie voldoet de OK€-productenreeks aan de primaire behoeften van consumenten en zijn ze vooral bedoeld voor de consument die sterk op de prijs let, maar toch een kwalitatief goed product zoekt. De OK€-lijn komt in de schappen te liggen van Superunie-leden als Plus, Spar, Vomar Voordeelmarkt, EMTE en Coop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.