Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl | RetailDetail

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel heeft aangekondigd dat hij met onmiddellijke ingang opstapt als CEO van Lidl Hij stond drie jaar aan het hoofd van de Duitse discounter, maar verlaat nu in onderling overleg zijn positie.

Voormalig hoofd Lidl België nu CEO

Seidel nam in 2014 de fakkel over van Karl-Heinz Holland en zorgde ervoor dat het management binnen het bedrijf meer gestroomlijnd geraakte, terwijl onder zijn hoede Lidl ook zijn eerste stappen in de Verenigde Staten zette. Hij verlaat nu het bedrijf vanwege onenigheden rond de strategie van de discounter. Vorige maand waren er al geruchten dat Klaus Gehrig, die aan het hoofd staat van moederbedrijf Schwarz Group, het niet meer zag zitten met Seidel.

 

De nieuwe CEO van Lidl is de Deen Jesper Hojer, die voorheen ook aan het hoofd stond van Lidl Belgium en ook al verantwoordelijk was voor ‘international purchasing’ bij Lidl. Hij werkt alles samen al meer dan tien jaar voor het Duitse Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.