Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl | RetailDetail

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel heeft aangekondigd dat hij met onmiddellijke ingang opstapt als CEO van Lidl Hij stond drie jaar aan het hoofd van de Duitse discounter, maar verlaat nu in onderling overleg zijn positie.

Voormalig hoofd Lidl België nu CEO

Seidel nam in 2014 de fakkel over van Karl-Heinz Holland en zorgde ervoor dat het management binnen het bedrijf meer gestroomlijnd geraakte, terwijl onder zijn hoede Lidl ook zijn eerste stappen in de Verenigde Staten zette. Hij verlaat nu het bedrijf vanwege onenigheden rond de strategie van de discounter. Vorige maand waren er al geruchten dat Klaus Gehrig, die aan het hoofd staat van moederbedrijf Schwarz Group, het niet meer zag zitten met Seidel.

 

De nieuwe CEO van Lidl is de Deen Jesper Hojer, die voorheen ook aan het hoofd stond van Lidl Belgium en ook al verantwoordelijk was voor ‘international purchasing’ bij Lidl. Hij werkt alles samen al meer dan tien jaar voor het Duitse Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.