Taco Bell komt naar Nederland | RetailDetail

Taco Bell komt naar Nederland

Taco Bell komt naar Nederland

Taco Bell, ’s werelds grootste fast-foodketen met Mexicaanse keuken, opent komende maand zijn eerste Nederlandse vestiging in Eindhoven. Het nieuwe restaurant is het eerste van ruim twintig geplande restaurants in Nederland in de komende vier jaar.  

 

Eindhoven krijgt Nederlandse primeur

De eerste Taco Bell van Nederland komt in het stadscentrum van Eindhoven te liggen. Het restaurant krijgt een 'urban design' met Californische invloeden en er komt een muur met een kunstwerk van lokale designers. Het pand heeft tachtig zitplaatsen, gratis wifi en oplaadpunten voor telefoons en laptops.

 

“We kijken ernaar uit om Nederland te laten genieten van onze gedurfde smaken en verse ingrediënten”, zegt Andrew Stewart, franchisenemer voor Taco Bell in Nederland. “We hebben al een trouwe groep van fans in dit land en we zien daarom een grote kans voor Taco Bell. We brengen graag Más Taste, Más Value en Más Heart naar de Nederlandse consument.”

 

Naar 9.000 restaurants wereldwijd

De Mexicaans getinte fast-foodketen bouwt hiermee verder aan zijn internationale groei. Op dit moment heeft Taco Bell meer dan 300 restaurants in 26 landen buiten de Verenigde Staten. De keten wil de komende tien jaar 1.000 vestigingen buiten Amerika openen. Tegen 2022 wil Taco Bell als merk 15 miljard dollar waard zijn en 9.000 restaurants wereldwijd hebben. Na de start in Eindhoven zal Taco Bell later dit jaar meer restaurants openen in Nederland. 


Op de kaart staan vooral Tex-Mex-klassiekers als taco’s, burrito’s en nacho’s. Voor de Nederlandse markt komt bijvoorbeeld een nieuw soort quesadilla op het menu en wordt er ook verse 'Pico de Gallo'-salsa toegevoegd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.