Take Eat Easy op zoek naar overnemer | RetailDetail

Take Eat Easy op zoek naar overnemer

Take Eat Easy op zoek naar overnemer

Het Brusselse Take Eat Easy is op zoek naar een overnemer, nadat het bij een nieuwe investeringsronde niet voldoende geld wist op te halen. Bovendien krijgt het bedrijfje te maken met stevige concurrentie.

Geen cent van Rocket Internet

De fietskoerierdienst werd in 2013 opgericht en toonde zich toen bijzonder ambitieus. Het bedrijf breidde dan ook snel uit en momenteel levert het maaltijden aan huis in verschillende Belgische en buitenlandse steden, zoals Londen en Grenoble.

 

Om verder te blijven groeien, was er echter nood aan nieuw kapitaal en dat geld had midden juli binnen moeten zijn. Die zoektocht verliep echter bijzonder moeizaam en ook het Duitse Rocket Internet had eerder al later verstaan geen cent meer in de start-up te willen steken. Daarom wil Take Eat Easy het bedrijf nu verkopen aan de hoogste bieder. Het Duitse Foodora en het Franse Geopost zouden alvast interesse tonen.

 

Take Eat Easy wist vorig jaar nog zestien miljoen euro op te halen, maar dat is een peulschil vergeleken met de concurrent Deliveroo: die wist op drie jaar tijd maar liefst 175 miljoen euro binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.