Take Eat Easy op zoek naar overnemer | RetailDetail

Take Eat Easy op zoek naar overnemer

Take Eat Easy op zoek naar overnemer

Het Brusselse Take Eat Easy is op zoek naar een overnemer, nadat het bij een nieuwe investeringsronde niet voldoende geld wist op te halen. Bovendien krijgt het bedrijfje te maken met stevige concurrentie.

Geen cent van Rocket Internet

De fietskoerierdienst werd in 2013 opgericht en toonde zich toen bijzonder ambitieus. Het bedrijf breidde dan ook snel uit en momenteel levert het maaltijden aan huis in verschillende Belgische en buitenlandse steden, zoals Londen en Grenoble.

 

Om verder te blijven groeien, was er echter nood aan nieuw kapitaal en dat geld had midden juli binnen moeten zijn. Die zoektocht verliep echter bijzonder moeizaam en ook het Duitse Rocket Internet had eerder al later verstaan geen cent meer in de start-up te willen steken. Daarom wil Take Eat Easy het bedrijf nu verkopen aan de hoogste bieder. Het Duitse Foodora en het Franse Geopost zouden alvast interesse tonen.

 

Take Eat Easy wist vorig jaar nog zestien miljoen euro op te halen, maar dat is een peulschil vergeleken met de concurrent Deliveroo: die wist op drie jaar tijd maar liefst 175 miljoen euro binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.