Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden
Takeaway.com

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en het voormalige Pizza.be, mocht tijdens het eerste kwartaal van 2018 een derde meer bestellingen registreren. Ook op de zwaar bevochten Duitse markt groeit het bedrijf sterk.

Sterk eerste kwartaal

Het Nederlandse Takeaway boekte tijdens het eerste kwartaal van het jaar uitstekende resultaten: met 31% meer bestellingen dan tijdens het vierde kwartaal van 2017 groeit het bedrijf in alle landen waar het actief is. In thuisland Nederland lag de groei het laagst: daar noteerde Takeaway een toename met 23% van het aantal thuisleveringen.

 

De belangrijkste groei is die op de Duitse markt, waar Takeaway moet concurreren met sterkhouders als Lieferheld en Pizza.de, beide eigendom van Delivery Hero. “De sterke groei van het globaal aantal bestellingen danken we in grote mate aan onze betere marktpositie in Duitsland,” zegt Takeaway-ceo Jitse Groen: “Met 32% meer bestellingen dan in dezelfde periode vorig jaar doen we het ook hier erg goed.” 

 

Over België maakt het bedrijf geen aparte cijfers bekend, maar als een van de ‘andere’ markten waarop Takeaway een leiderspositie inneemt (40% meer bestellingen), is ook hier onmiskenbaar sprake van een sterke groei. De online leveringsmarktplaats van maaltijden is vandaag actief in tien landen, waaronder sinds kort ook Bulgarije en Roemenië, en verwerkte in 2017 voor 1,3 miljard euro aan bestellingen, samen goed voor een omzet van 166 miljoen euro. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.