Takeaway.com blijft fors groeien

Takeaway.com blijft fors groeien
Shutterstock

Maaltijdbezorger Takeaway.com is ook in het derde kwartaal van zijn boekjaar fors gegroeid. In die periode nam het bedrijf maar liefst 40% meer bestellingen op; over de drie kwartalen heen was dat zelfs 42%.

Marktaandeel vergroot

In het derde kwartaal kreeg Takeaway.com 17 miljoen bestellingen binnen. Nederland is zo nog steeds veruit de grootste markt voor het bedrijf: iets meer dan zeven miljoen bestellingen werden in het thuisland geplaatst, goed voor een groei van 34%. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 39%, terwijl alle andere markten samen een sprong maakten van 55%. Zo bleef tevens in België de groei zeer groot.

 

“We hebben ons marktaandeel in onze belangrijkste markten sterk uitgebreid en we verwachten dat ons steeds groeiend netwerk het verschil met onze concurrentie steeds groter zal maken”, aldus CEO Jitse Groen. Dankzij de groei in Nederland, de meest winstgevende markt voor Takeaway.com, wist het bedrijf de verliezen verder te drukken, al werden er geen exacte cijfers vrijgegeven.

 

Takeaway.com zal in het vierde kwartaal wel verder blijven investeren in marketing, voornamelijk buiten Nederland. De bezorger is al veruit de grootste in Duitsland, maar moet het marktaandeel er nog verder opdrijven om ook winstgevend te worden. Daarnaast zal de commissie vanaf 1 januari worden verhoogd op de belangrijkste markten, wat voor 5% extra omzet moet zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top