Takeaway.com blijft fors groeien

Takeaway.com blijft fors groeien
Shutterstock

Maaltijdbezorger Takeaway.com is ook in het derde kwartaal van zijn boekjaar fors gegroeid. In die periode nam het bedrijf maar liefst 40% meer bestellingen op; over de drie kwartalen heen was dat zelfs 42%.

Marktaandeel vergroot

In het derde kwartaal kreeg Takeaway.com 17 miljoen bestellingen binnen. Nederland is zo nog steeds veruit de grootste markt voor het bedrijf: iets meer dan zeven miljoen bestellingen werden in het thuisland geplaatst, goed voor een groei van 34%. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 39%, terwijl alle andere markten samen een sprong maakten van 55%. Zo bleef tevens in België de groei zeer groot.

 

“We hebben ons marktaandeel in onze belangrijkste markten sterk uitgebreid en we verwachten dat ons steeds groeiend netwerk het verschil met onze concurrentie steeds groter zal maken”, aldus CEO Jitse Groen. Dankzij de groei in Nederland, de meest winstgevende markt voor Takeaway.com, wist het bedrijf de verliezen verder te drukken, al werden er geen exacte cijfers vrijgegeven.

 

Takeaway.com zal in het vierde kwartaal wel verder blijven investeren in marketing, voornamelijk buiten Nederland. De bezorger is al veruit de grootste in Duitsland, maar moet het marktaandeel er nog verder opdrijven om ook winstgevend te worden. Daarnaast zal de commissie vanaf 1 januari worden verhoogd op de belangrijkste markten, wat voor 5% extra omzet moet zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top