Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over | RetailDetail

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over
Foto: Erik AJV / Shutterstock.com

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

 

Nieuwe stap naar Europese dominantie

Takeaway.com versterkt met de overnames nu ook zijn positie in Oost-Europa, naar eigen zeggen in lijn met de strategie om op het hele Europese continent marktleider te worden. De maaltijdbezorger stelt zich tot doel om in elke markt waar het actief is de nummer één te worden.

 

BGmenu is de meest gebruikte maaltijdbesteldienst in Bulgarije, toch op het vlak van aantal bestellingen. Oliviera is een van de grootste maaltijdmarktplaatsen in Roemenië. Beide bedrijven zijn in handen van dezelfde holding, onder leiding van CEO Vladimir Davtsjev. “Met de overname van BGmenu en Oliviera voegen we snelgroeiende thuislevermarkten met een behoorlijke populatie aan onze voetafdruk toe. Het is onze bedoeling om in deze landen dezelfde strategie toe te passen die ook al hypersnelle groei bracht voor onze Poolse tak Pyszne.pl”, zegt Jitse Groen, CEO en oprichter van Takeaway.com.

 

Met de transactie gaat een overnamesom van 10,5 miljoen euro gepaard. Om verdere groei te stimuleren, belooft Takeaway.com nu niettemin al grote extra investeringen in de Bulgaarse en Roemeense markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.