Ter Beke neemt Britse KK Fine Foods over | RetailDetail

Ter Beke stapt in Britse foodservice

Ter Beke stapt in Britse foodservice

De Belgische voedingsgroep Ter Beke heeft 90% van de aandelen van de Britse sectorgenoot KK Fine Foods overgenomen. De overige 10% blijven in handen van de huidige aandeelhouders. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

Aansluitend assortiment

KK Fine Foods produceert diepvriesmaaltijden voor de foodservice- en retailmarkt, en haalt een omzet van 39,3 miljoen euro. Het groeit ook nog met dubbele cijfers, weet De Tijd. Het bedrijf werd 30 jaar geleden opgericht door huidig CEO Leyla Edwards, en wordt nu geleid door haar zoon Samir Edwards. Die blijft ook na de overname aan de slag als managing director bij KK Fine Foods. KK Fine Foods zal ook na de overname zelfstandig blijven functioneren, al zullen de producten geïntroduceerd worden op de Europese markt.

 

“De belangrijkste producten zijn lasagne en pastamaaltijden, en dat sluit mooi aan bij het huidig kernassortiment van Ter Beke. Foodservice is voor Ter Beke een verder te ontginnen terrein, en biedt een perfecte kans om ons als groep hierin ook te ontwikkelen”, laat CEO Dirk Goeminne verstaan. Ter Beke blijft zo verder inzetten op overnames. Eind juni nam het nog alle aandelen over van het Franse Stefano Toselli, waar het al enkele jaren mee samenwerkte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.