Tesco bevestigt op Britse thuismarkt | RetailDetail

Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco, de grootste supermarktketen van Groot-Brittannië, heeft in het afgelopen kwartaal de onderliggende omzet in zijn Britse winkels verder zien stijgen.

Twee op een rij

De omzet in Britse winkels die minstens een jaar open zijn, steeg in het eerste kwartaal (tot 28 mei), met 0,3%. Dat blijkt uit een trading update die de Britse distributeur publiceerde. Analisten hadden in doorsnee op een toename met 0,2% gerekend. Het is voor het eerst in vijf jaar dat de vergelijkbare omzet van Tesco in zijn thuismarkt twee kwartalen na elkaar toeneemt, zo onderstreepte topman Dave Lewis. In het laatste kwartaal van vorig boekjaar bedroeg de groei 0,9%.

 

Internationaal zag Tesco zijn omzet met 3% toenemen, nog altijd op basis van een gelijk aantal vestigingen: Europa ging er 2,8% op vooruit, Azië 3,3%.

 

De Britse nummer één liet ook nog weten dat het een akkoord heeft bereikt over de verkoop van de ambachtelijke koffieshopketen Harris + Hoole aan Caffe Nero. Over de deal werden geen financiële details bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.