Tesco bevestigt op Britse thuismarkt | RetailDetail

Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco, de grootste supermarktketen van Groot-Brittannië, heeft in het afgelopen kwartaal de onderliggende omzet in zijn Britse winkels verder zien stijgen.

Twee op een rij

De omzet in Britse winkels die minstens een jaar open zijn, steeg in het eerste kwartaal (tot 28 mei), met 0,3%. Dat blijkt uit een trading update die de Britse distributeur publiceerde. Analisten hadden in doorsnee op een toename met 0,2% gerekend. Het is voor het eerst in vijf jaar dat de vergelijkbare omzet van Tesco in zijn thuismarkt twee kwartalen na elkaar toeneemt, zo onderstreepte topman Dave Lewis. In het laatste kwartaal van vorig boekjaar bedroeg de groei 0,9%.

 

Internationaal zag Tesco zijn omzet met 3% toenemen, nog altijd op basis van een gelijk aantal vestigingen: Europa ging er 2,8% op vooruit, Azië 3,3%.

 

De Britse nummer één liet ook nog weten dat het een akkoord heeft bereikt over de verkoop van de ambachtelijke koffieshopketen Harris + Hoole aan Caffe Nero. Over de deal werden geen financiële details bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.