Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren | RetailDetail

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren
Shutterstock

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

99 procent van de huishoudens

Momenteel worden boodschappen enkel in Londen en het zuidoosten van het Verenigd Koninkrijk nog dezelfde dag aan huis geleverd. Nu moet die service echter beschikbaar worden voor 99 procent van alle huishoudens. Volgens Tesco heeft het zo de grootste reikwijdte van alle retailers in het Verenigd Koninkrijk.

 

Om een bestelling nog dezelfde dag aan huis te krijgen, moet die voor 13u geplaatst worden, waarna ze vanaf 19u mag verwacht worden. De prijs voor de levering varieert van 3 tot 8 pond.

 

Tesco blijft zo verder inzetten op de online verkoop. Onlangs werd het aantal supermarkten waar bestellingen nog dezelfde dag kunnen worden opgehaald, uitgebreid naar 300. In het centrum van Londen is er zelfs ‘one-hour delivery’.

 

Strijd met Amazon en discounters

De supermarktketen wil zo duidelijk volop de strijd aangaan met Amazon, dat ook in het Verenigd Koninkrijk al Amazon Fresh lanceerde en gelijkaardige leveropties aanbiedt. Binnen de supermarktsector groeit dan ook steeds meer de vrees dat de Amerikaanse gigant aan de haal zal gaan met een flink stuk van het marktaandeel van de vier grootste ketens, dat al stevig onder druk staat door de opmars van discounters Aldi en Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.