Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren | RetailDetail

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren
Shutterstock

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

99 procent van de huishoudens

Momenteel worden boodschappen enkel in Londen en het zuidoosten van het Verenigd Koninkrijk nog dezelfde dag aan huis geleverd. Nu moet die service echter beschikbaar worden voor 99 procent van alle huishoudens. Volgens Tesco heeft het zo de grootste reikwijdte van alle retailers in het Verenigd Koninkrijk.

 

Om een bestelling nog dezelfde dag aan huis te krijgen, moet die voor 13u geplaatst worden, waarna ze vanaf 19u mag verwacht worden. De prijs voor de levering varieert van 3 tot 8 pond.

 

Tesco blijft zo verder inzetten op de online verkoop. Onlangs werd het aantal supermarkten waar bestellingen nog dezelfde dag kunnen worden opgehaald, uitgebreid naar 300. In het centrum van Londen is er zelfs ‘one-hour delivery’.

 

Strijd met Amazon en discounters

De supermarktketen wil zo duidelijk volop de strijd aangaan met Amazon, dat ook in het Verenigd Koninkrijk al Amazon Fresh lanceerde en gelijkaardige leveropties aanbiedt. Binnen de supermarktsector groeit dan ook steeds meer de vrees dat de Amerikaanse gigant aan de haal zal gaan met een flink stuk van het marktaandeel van de vier grootste ketens, dat al stevig onder druk staat door de opmars van discounters Aldi en Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.