Tesco laat shoppers aankopen automatiseren | RetailDetail

Tesco laat shoppers aankopen automatiseren

Tesco laat shoppers aankopen automatiseren

Klanten van Tesco in het VK kunnen voortaan automatisch producten aan hun boodschappenlijstje laten toevoegen, bijvoorbeeld wanneer ze in prijs dalen of wanneer de temperatuur stijgt. Visionair of enkel voor de nerds? 

 

Internet der dingen

De Britse marktleider Tesco maakt daarbij gebruik van het platform IFTTT (“IF This, Then That”), een populaire toepassing die verschillende apps met elkaar verbindt volgens de logica “als dit gebeurt, doe dan dat”. Gebruikers hebben niet de minste programmeerervaring nodig om het laagdrempelige platform te gebruiken. 


Tesco Labs, de technologiestartup van de retailer, creëerde een eigen kanaal op IFTTT, dat shoppers toelaat om eenvoudige opdrachten in te stellen. Bijvoorbeeld: voeg elke donderdag melk toe aan mijn boodschappenlijstje; voeg zalm toe als de prijs daalt; voeg burgers toe als het morgen warm wordt; stuur me een e-mail wanneer de prijs van de luiers wijzigt. 


Zo eenvoudig als een Amazon Dash-knop is het systeem nog niet, maar het biedt wel meer mogelijkheden, in het kader van het internet der dingen (IoT). Je zou IFTTT in de toekomst kunnen koppelen aan sensoren in je koelkast of keukenkast bijvoorbeeld. Boodschappen doen gaat ingrijpend veranderen, zoveel is zeker. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.