Tesco laat shoppers aankopen automatiseren | RetailDetail

Tesco laat shoppers aankopen automatiseren

Tesco laat shoppers aankopen automatiseren

Klanten van Tesco in het VK kunnen voortaan automatisch producten aan hun boodschappenlijstje laten toevoegen, bijvoorbeeld wanneer ze in prijs dalen of wanneer de temperatuur stijgt. Visionair of enkel voor de nerds? 

 

Internet der dingen

De Britse marktleider Tesco maakt daarbij gebruik van het platform IFTTT (“IF This, Then That”), een populaire toepassing die verschillende apps met elkaar verbindt volgens de logica “als dit gebeurt, doe dan dat”. Gebruikers hebben niet de minste programmeerervaring nodig om het laagdrempelige platform te gebruiken. 


Tesco Labs, de technologiestartup van de retailer, creëerde een eigen kanaal op IFTTT, dat shoppers toelaat om eenvoudige opdrachten in te stellen. Bijvoorbeeld: voeg elke donderdag melk toe aan mijn boodschappenlijstje; voeg zalm toe als de prijs daalt; voeg burgers toe als het morgen warm wordt; stuur me een e-mail wanneer de prijs van de luiers wijzigt. 


Zo eenvoudig als een Amazon Dash-knop is het systeem nog niet, maar het biedt wel meer mogelijkheden, in het kader van het internet der dingen (IoT). Je zou IFTTT in de toekomst kunnen koppelen aan sensoren in je koelkast of keukenkast bijvoorbeeld. Boodschappen doen gaat ingrijpend veranderen, zoveel is zeker. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.