Tesco wil hogere prijzen van Unilever niet betalen | RetailDetail

Tesco wil hogere prijzen van Unilever niet betalen

Tesco wil hogere prijzen van Unilever niet betalen

De Britse supermarktketen Tesco ligt in dispuut met Unilever over de prijs van een aantal artikelen. Unilever besloot de prijs van een groep producten te verhogen, omdat het met hogere kosten zit, maar Tesco is niet van plan die prijs neer te tellen.

Terugval Britse pond

Daardoor zijn er een aantal producten, zoals Marmite en Pot Noodles, momenteel niet meer te vinden bij Tesco. Tesco zegt in een reactie dat de producten niet meer in voorraad zijn en dat het hoopt om het probleem snel op te lossen.

 

Unilever wijst voor de prijsstijging naar hogere kosten, maar ook naar de terugval van de Britse pond. Die is sinds de brexit minder waard, waardoor een hogere prijs gevraagd wordt voor producten die worden geïmporteerd naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Tesco vreest daarnaast ook de concurrentie van discounters als Aldi en Lidl, die er mogelijk voor zullen kiezen om de hogere inkoopprijzen niet of minder door te rekenen aan hun klanten, waardoor andere ketens zullen moeten kiezen tussen kleinere marges of grotere prijsverschillen met de concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.