Tesco wil hogere prijzen van Unilever niet betalen | RetailDetail

Tesco wil hogere prijzen van Unilever niet betalen

Tesco wil hogere prijzen van Unilever niet betalen

De Britse supermarktketen Tesco ligt in dispuut met Unilever over de prijs van een aantal artikelen. Unilever besloot de prijs van een groep producten te verhogen, omdat het met hogere kosten zit, maar Tesco is niet van plan die prijs neer te tellen.

Terugval Britse pond

Daardoor zijn er een aantal producten, zoals Marmite en Pot Noodles, momenteel niet meer te vinden bij Tesco. Tesco zegt in een reactie dat de producten niet meer in voorraad zijn en dat het hoopt om het probleem snel op te lossen.

 

Unilever wijst voor de prijsstijging naar hogere kosten, maar ook naar de terugval van de Britse pond. Die is sinds de brexit minder waard, waardoor een hogere prijs gevraagd wordt voor producten die worden geïmporteerd naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Tesco vreest daarnaast ook de concurrentie van discounters als Aldi en Lidl, die er mogelijk voor zullen kiezen om de hogere inkoopprijzen niet of minder door te rekenen aan hun klanten, waardoor andere ketens zullen moeten kiezen tussen kleinere marges of grotere prijsverschillen met de concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.