Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés | RetailDetail

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Het Britse Tesco is een deal aan het uitwerken met het Spaanse El Corte Inglés om typisch Britse producten in de Spaanse winkels te verkopen. Langs de andere kant maken Spaanse producten dan weer de overstap naar Tesco.

Uitbreiding pilootproject

Tesco verkoopt momenteel al producten aan ketens in meer dan twintig landen en daar komt binnenkort dus het Spaanse El Corte Inglés bij. Die keten zal typische producten als thee, koekjes en bepaalde ontbijtgranen in zijn winkels gaan verkopen. Tesco zal instaan voor het aanleveren van die producten.

 

De Britten van hun kant zullen een pilootproject waarbij typisch Spaanse producten van El Corte Inglés in Tesco-winkels worden verkocht, verder uitbreiden. Momenteel zijn die enkel te vinden in vijf filialen in Londen, maar ook steden als Cambridge, Edinburgh en Brighton mogen binnenkort de producten in de winkels verwachten.

 

“We zoeken altijd naar manieren om onze klanten nieuwe en opwindende producten aan te bieden als deel van ons assortiment. Momenteel testen we al de producten van El Corte Inglés in een beperkt aantal winkels en we kijken uit naar de reacties van de klant”, aldus een woordvoerder van Tesco aan The Guardian.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.