Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés | RetailDetail

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Het Britse Tesco is een deal aan het uitwerken met het Spaanse El Corte Inglés om typisch Britse producten in de Spaanse winkels te verkopen. Langs de andere kant maken Spaanse producten dan weer de overstap naar Tesco.

Uitbreiding pilootproject

Tesco verkoopt momenteel al producten aan ketens in meer dan twintig landen en daar komt binnenkort dus het Spaanse El Corte Inglés bij. Die keten zal typische producten als thee, koekjes en bepaalde ontbijtgranen in zijn winkels gaan verkopen. Tesco zal instaan voor het aanleveren van die producten.

 

De Britten van hun kant zullen een pilootproject waarbij typisch Spaanse producten van El Corte Inglés in Tesco-winkels worden verkocht, verder uitbreiden. Momenteel zijn die enkel te vinden in vijf filialen in Londen, maar ook steden als Cambridge, Edinburgh en Brighton mogen binnenkort de producten in de winkels verwachten.

 

“We zoeken altijd naar manieren om onze klanten nieuwe en opwindende producten aan te bieden als deel van ons assortiment. Momenteel testen we al de producten van El Corte Inglés in een beperkt aantal winkels en we kijken uit naar de reacties van de klant”, aldus een woordvoerder van Tesco aan The Guardian.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.