TGI Fridays is onderweg naar België | RetailDetail

TGI Fridays is onderweg naar België

TGI Fridays is onderweg naar België

De Amerikaanse restaurantketen TGI Fridays komt naar ons land en heeft adviesbureau Francorp gemandateerd om een ‘country partner’ te zoeken, die in ons land enkele restaurants op franchisebasis wil exploiteren.

Casual dining op zijn Amerikaans

TGI Fridays ‑ een verwijzing naar de uitspraak ‘Thank God it’s Friday’ - startte in 1965 in New York en telt intussen al meer dan 900 restaurants over alle continenten. De keten is eigendom van investeringsfondsen Sentinel Capital Partners en TriArtisan Capital Partners, die de groep in mei 2014 overnamen van Carlson Companies.

 

De keten staat voor casual dining op zijn Amerikaans: de restaurants serveren Amerikaanse klassiekers in combinatie met innovatieve smaken, bereid met dagverse ingrediënten. Gehaaste gasten kunnen ook gewoon even binnenwippen voor een cocktail of een biertje aan de typische centrale bar.

 

Volgens de collega’s van Franchising.be heeft TGI Fridays het gespecialiseerde adviesbureau Francorp de opdracht gegeven een ‘country partner’ te zoeken om in ons land meerdere restaurants te exploiteren op franchisebasis. Hoeveel vestigingen de Amerikanen op het oog hebben, laat staan waar, is vooralsnog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.