Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna

Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna

In het Italiaanse Bologna is een waar paradijs geopend voor liefhebbers van de Italiaanse keuken. Eataly World is een themapark waar alles draait rond Italiaanse pasta, wijn, pizza en meer van dat lekkers.

100.000 m² foodplezier

Eataly World is voor iedereen gratis toegankelijk en is eigenlijk een uit de kluiten gewassen markt waar alles rond Italiaanse voeding draait. Op 100.000 m² groepeert het park meer dan 45 trattorias te vinden, restaurants met Michelinsterren, bistro’s, kiosken voor een snelle hap en meerdere bars. Omdat het park zo groot is, zijn er zelfs speciale fietsen beschikbaar, inclusief manden om alle aankopen in te vervoeren.

 

Bezoekers kunnen er niet enkel lekker eten, ze kunnen er ook veel leren over die voeding. Verschillende boerderijen en producenten geven er meer uitleg over hun producten en er worden ook workshops gegeven, om bijvoorbeeld zelf pasta te leren maken.

 

Kinderen kunnen zich dan weer vergapen aan de meer dan 200 dieren die op het domein te vinden zijn. Er worden ook exclusieve ervaringen aangeboden, waarbij bezoekers bijvoorbeeld mee op zoek kunnen gaan naar truffels op het domein zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top