Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna | RetailDetail

Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna

Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna

In het Italiaanse Bologna is een waar paradijs geopend voor liefhebbers van de Italiaanse keuken. Eataly World is een themapark waar alles draait rond Italiaanse pasta, wijn, pizza en meer van dat lekkers.

100.000 m² foodplezier

Eataly World is voor iedereen gratis toegankelijk en is eigenlijk een uit de kluiten gewassen markt waar alles rond Italiaanse voeding draait. Op 100.000 m² groepeert het park meer dan 45 trattorias te vinden, restaurants met Michelinsterren, bistro’s, kiosken voor een snelle hap en meerdere bars. Omdat het park zo groot is, zijn er zelfs speciale fietsen beschikbaar, inclusief manden om alle aankopen in te vervoeren.

 

Bezoekers kunnen er niet enkel lekker eten, ze kunnen er ook veel leren over die voeding. Verschillende boerderijen en producenten geven er meer uitleg over hun producten en er worden ook workshops gegeven, om bijvoorbeeld zelf pasta te leren maken.

 

Kinderen kunnen zich dan weer vergapen aan de meer dan 200 dieren die op het domein te vinden zijn. Er worden ook exclusieve ervaringen aangeboden, waarbij bezoekers bijvoorbeeld mee op zoek kunnen gaan naar truffels op het domein zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.