Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant | RetailDetail

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Meenemen of ter plaatse opeten

In de Deli Kitchen zal het personeel verse maaltijden bereiden, gaande van salades tot pizza’s, gegrilde kip en spareribs. Klanten kunnen daarbij hun maaltijd gedeeltelijk zelf samenstellen. "Je kunt er vervolgens voor kiezen je eten mee naar huis te nemen, maar je kunt het ook in de winkel opeten. Zitruimte is altijd een onderdeel van zowel de Deli Kitchen als het Bakery Café”, zegt directielid Marit van Egmond van Albert Heijn aan het Parool.

 

De Deli Kitchen is in het midden van de supermarkt te vinden, terwijl het Bakery Café eerder aan de ingang komt. Daar worden broodjes, sapjes en koffie van het huismerk Perla aangeboden.

 

Na het filiaal op het Gelderlandplein zullen er in snel tempo nog zes tot zeven supermarkten minstens één van de twee nieuwe services krijgen. "Er zullen ook winkels komen met alleen een traiteur of een café. Voor elke winkel kunnen we de opzet aanpassen." Die beslissing wordt gemaakt op basis van de locatie en de grootte van de supermarkt.

 

Albert Heijn is niet de eerste supermarktketen die experimenteert met restaurants in zijn filialen: Jumbo was op dat vlak in 2013 de eerste en heeft supermarkten in zijn drie Food Markets. Daarnaast heeft Plus ook al geëxperimenteerd met een pop-uprestaurant en beschikt het concept World of Food van Dekamarkt ook over een restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.