Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant | RetailDetail

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Meenemen of ter plaatse opeten

In de Deli Kitchen zal het personeel verse maaltijden bereiden, gaande van salades tot pizza’s, gegrilde kip en spareribs. Klanten kunnen daarbij hun maaltijd gedeeltelijk zelf samenstellen. "Je kunt er vervolgens voor kiezen je eten mee naar huis te nemen, maar je kunt het ook in de winkel opeten. Zitruimte is altijd een onderdeel van zowel de Deli Kitchen als het Bakery Café”, zegt directielid Marit van Egmond van Albert Heijn aan het Parool.

 

De Deli Kitchen is in het midden van de supermarkt te vinden, terwijl het Bakery Café eerder aan de ingang komt. Daar worden broodjes, sapjes en koffie van het huismerk Perla aangeboden.

 

Na het filiaal op het Gelderlandplein zullen er in snel tempo nog zes tot zeven supermarkten minstens één van de twee nieuwe services krijgen. "Er zullen ook winkels komen met alleen een traiteur of een café. Voor elke winkel kunnen we de opzet aanpassen." Die beslissing wordt gemaakt op basis van de locatie en de grootte van de supermarkt.

 

Albert Heijn is niet de eerste supermarktketen die experimenteert met restaurants in zijn filialen: Jumbo was op dat vlak in 2013 de eerste en heeft supermarkten in zijn drie Food Markets. Daarnaast heeft Plus ook al geëxperimenteerd met een pop-uprestaurant en beschikt het concept World of Food van Dekamarkt ook over een restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.