Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Meenemen of ter plaatse opeten

In de Deli Kitchen zal het personeel verse maaltijden bereiden, gaande van salades tot pizza’s, gegrilde kip en spareribs. Klanten kunnen daarbij hun maaltijd gedeeltelijk zelf samenstellen. "Je kunt er vervolgens voor kiezen je eten mee naar huis te nemen, maar je kunt het ook in de winkel opeten. Zitruimte is altijd een onderdeel van zowel de Deli Kitchen als het Bakery Café”, zegt directielid Marit van Egmond van Albert Heijn aan het Parool.

 

De Deli Kitchen is in het midden van de supermarkt te vinden, terwijl het Bakery Café eerder aan de ingang komt. Daar worden broodjes, sapjes en koffie van het huismerk Perla aangeboden.

 

Na het filiaal op het Gelderlandplein zullen er in snel tempo nog zes tot zeven supermarkten minstens één van de twee nieuwe services krijgen. "Er zullen ook winkels komen met alleen een traiteur of een café. Voor elke winkel kunnen we de opzet aanpassen." Die beslissing wordt gemaakt op basis van de locatie en de grootte van de supermarkt.

 

Albert Heijn is niet de eerste supermarktketen die experimenteert met restaurants in zijn filialen: Jumbo was op dat vlak in 2013 de eerste en heeft supermarkten in zijn drie Food Markets. Daarnaast heeft Plus ook al geëxperimenteerd met een pop-uprestaurant en beschikt het concept World of Food van Dekamarkt ook over een restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top