Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

C1000-topman Tom Heidman verwijst verhalen over een snelle teloorgang van zijn formule na de overname door Jumbo naar het rijk der fabelen. Hij denkt dat de formule over vijf jaar nog gewoon bestaat.

Dat zegt Heidman in een interview met Het Financieele Dagblad. Daarmee lijkt hij te reageren op een uitspraak van zijn voorganger Jan Brouwer, die in het jongste nummer van het maandblad Foodmagazine juist stelt te verwachten dat C1000 binnen vijf jaar is opgegaan in Jumbo. Heidman: "We creëren een nieuwe combinatie waarin de twee formules naast elkaar blijven bestaan. Ik denk dat weinigen dit vooraf hadden verwacht, ook de kenners niet. Het is een ijzersterke combinatie, die gezamenlijk verder kan groeien."


Heidman zegt in het interview dat de ombouwoperatie naar de nieuwe en succesvolle C1000 Rood-formule ook onverminderd verder gaat, al snapt hij de aarzeling bij sommige ondernemers om op dit moment miljoenen te investeren in verbouwingen. Volgens Heidman is het nu eerst wachten op de beslissing van kartelwaakhond NMa, waardoor duidelijk wordt welke winkels de nieuwe Jumbo/C1000-combinatie eventueel moet afstoten. Daarna kan goed worden gekeken op welke locatie welke van de twee formules het beste tot zijn recht komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top