Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

C1000-topman Tom Heidman verwijst verhalen over een snelle teloorgang van zijn formule na de overname door Jumbo naar het rijk der fabelen. Hij denkt dat de formule over vijf jaar nog gewoon bestaat.

Dat zegt Heidman in een interview met Het Financieele Dagblad. Daarmee lijkt hij te reageren op een uitspraak van zijn voorganger Jan Brouwer, die in het jongste nummer van het maandblad Foodmagazine juist stelt te verwachten dat C1000 binnen vijf jaar is opgegaan in Jumbo. Heidman: "We creëren een nieuwe combinatie waarin de twee formules naast elkaar blijven bestaan. Ik denk dat weinigen dit vooraf hadden verwacht, ook de kenners niet. Het is een ijzersterke combinatie, die gezamenlijk verder kan groeien."


Heidman zegt in het interview dat de ombouwoperatie naar de nieuwe en succesvolle C1000 Rood-formule ook onverminderd verder gaat, al snapt hij de aarzeling bij sommige ondernemers om op dit moment miljoenen te investeren in verbouwingen. Volgens Heidman is het nu eerst wachten op de beslissing van kartelwaakhond NMa, waardoor duidelijk wordt welke winkels de nieuwe Jumbo/C1000-combinatie eventueel moet afstoten. Daarna kan goed worden gekeken op welke locatie welke van de twee formules het beste tot zijn recht komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top