Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

C1000-topman Tom Heidman verwijst verhalen over een snelle teloorgang van zijn formule na de overname door Jumbo naar het rijk der fabelen. Hij denkt dat de formule over vijf jaar nog gewoon bestaat.

Dat zegt Heidman in een interview met Het Financieele Dagblad. Daarmee lijkt hij te reageren op een uitspraak van zijn voorganger Jan Brouwer, die in het jongste nummer van het maandblad Foodmagazine juist stelt te verwachten dat C1000 binnen vijf jaar is opgegaan in Jumbo. Heidman: "We creëren een nieuwe combinatie waarin de twee formules naast elkaar blijven bestaan. Ik denk dat weinigen dit vooraf hadden verwacht, ook de kenners niet. Het is een ijzersterke combinatie, die gezamenlijk verder kan groeien."


Heidman zegt in het interview dat de ombouwoperatie naar de nieuwe en succesvolle C1000 Rood-formule ook onverminderd verder gaat, al snapt hij de aarzeling bij sommige ondernemers om op dit moment miljoenen te investeren in verbouwingen. Volgens Heidman is het nu eerst wachten op de beslissing van kartelwaakhond NMa, waardoor duidelijk wordt welke winkels de nieuwe Jumbo/C1000-combinatie eventueel moet afstoten. Daarna kan goed worden gekeken op welke locatie welke van de twee formules het beste tot zijn recht komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top