Tom Heidman gelooft in toekomst C1000 | RetailDetail

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

C1000-topman Tom Heidman verwijst verhalen over een snelle teloorgang van zijn formule na de overname door Jumbo naar het rijk der fabelen. Hij denkt dat de formule over vijf jaar nog gewoon bestaat.

Dat zegt Heidman in een interview met Het Financieele Dagblad. Daarmee lijkt hij te reageren op een uitspraak van zijn voorganger Jan Brouwer, die in het jongste nummer van het maandblad Foodmagazine juist stelt te verwachten dat C1000 binnen vijf jaar is opgegaan in Jumbo. Heidman: "We creëren een nieuwe combinatie waarin de twee formules naast elkaar blijven bestaan. Ik denk dat weinigen dit vooraf hadden verwacht, ook de kenners niet. Het is een ijzersterke combinatie, die gezamenlijk verder kan groeien."


Heidman zegt in het interview dat de ombouwoperatie naar de nieuwe en succesvolle C1000 Rood-formule ook onverminderd verder gaat, al snapt hij de aarzeling bij sommige ondernemers om op dit moment miljoenen te investeren in verbouwingen. Volgens Heidman is het nu eerst wachten op de beslissing van kartelwaakhond NMa, waardoor duidelijk wordt welke winkels de nieuwe Jumbo/C1000-combinatie eventueel moet afstoten. Daarna kan goed worden gekeken op welke locatie welke van de twee formules het beste tot zijn recht komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.