Tom Heidman gelooft in toekomst C1000 | RetailDetail

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

Tom Heidman gelooft in toekomst C1000

C1000-topman Tom Heidman verwijst verhalen over een snelle teloorgang van zijn formule na de overname door Jumbo naar het rijk der fabelen. Hij denkt dat de formule over vijf jaar nog gewoon bestaat.

Dat zegt Heidman in een interview met Het Financieele Dagblad. Daarmee lijkt hij te reageren op een uitspraak van zijn voorganger Jan Brouwer, die in het jongste nummer van het maandblad Foodmagazine juist stelt te verwachten dat C1000 binnen vijf jaar is opgegaan in Jumbo. Heidman: "We creëren een nieuwe combinatie waarin de twee formules naast elkaar blijven bestaan. Ik denk dat weinigen dit vooraf hadden verwacht, ook de kenners niet. Het is een ijzersterke combinatie, die gezamenlijk verder kan groeien."


Heidman zegt in het interview dat de ombouwoperatie naar de nieuwe en succesvolle C1000 Rood-formule ook onverminderd verder gaat, al snapt hij de aarzeling bij sommige ondernemers om op dit moment miljoenen te investeren in verbouwingen. Volgens Heidman is het nu eerst wachten op de beslissing van kartelwaakhond NMa, waardoor duidelijk wordt welke winkels de nieuwe Jumbo/C1000-combinatie eventueel moet afstoten. Daarna kan goed worden gekeken op welke locatie welke van de twee formules het beste tot zijn recht komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.