Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen | RetailDetail

Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen

Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen

Distillerie Bruggeman, die sinds 2011 eigenaar is van het Hasseltse jenevermerk Smeets, heeft reclamemaker Tom Smeets aangesteld om het jenevermerk nieuw leven in te blazen. De Hasselaar is zowaar een nazaat van de stichter van het merk.

Jenever hipper imago geven

Hij is immers de achterkleinzoon van Gerard Smeets, de man die in 1921 het gelijknamige jenevermerk oprichtte. Momenteel is Tom Smeets aan de slag in zijn eigen marketingbureau, dat zijn kantoren heeft in de omgebouwde Stokerij Smeets in de Hasseltse Raamstraat.

 

Hij krijgt nu de opdracht van de distillerie Bruggeman om Smeets te herlanceren als het ideale drankje voor bij het aperitief of als onderdeel van een cocktail. Zo wil het merk af van het verouderde imago van jenever als winterdrankje of een drank voor oudere personen. De nieuwe campagne wordt vanaf april uitgerold in Limburg.

 

De overname van Smeets door het Gentse Bruggeman betekende toen dat geen enkele van de grote Hasseltse jenevermerken nog in Limburgse handen was. De productie van Smeets vindt wel nog gewoon plaats in Hasselt: Hasseltse jenever is immers een erkend product door Europa en de productie moet daarom in de regio plaatsvinden, zoals dat ook het geval is bij champagne of Schotse whisky.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.