Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen | RetailDetail

Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen

Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen

Distillerie Bruggeman, die sinds 2011 eigenaar is van het Hasseltse jenevermerk Smeets, heeft reclamemaker Tom Smeets aangesteld om het jenevermerk nieuw leven in te blazen. De Hasselaar is zowaar een nazaat van de stichter van het merk.

Jenever hipper imago geven

Hij is immers de achterkleinzoon van Gerard Smeets, de man die in 1921 het gelijknamige jenevermerk oprichtte. Momenteel is Tom Smeets aan de slag in zijn eigen marketingbureau, dat zijn kantoren heeft in de omgebouwde Stokerij Smeets in de Hasseltse Raamstraat.

 

Hij krijgt nu de opdracht van de distillerie Bruggeman om Smeets te herlanceren als het ideale drankje voor bij het aperitief of als onderdeel van een cocktail. Zo wil het merk af van het verouderde imago van jenever als winterdrankje of een drank voor oudere personen. De nieuwe campagne wordt vanaf april uitgerold in Limburg.

 

De overname van Smeets door het Gentse Bruggeman betekende toen dat geen enkele van de grote Hasseltse jenevermerken nog in Limburgse handen was. De productie van Smeets vindt wel nog gewoon plaats in Hasselt: Hasseltse jenever is immers een erkend product door Europa en de productie moet daarom in de regio plaatsvinden, zoals dat ook het geval is bij champagne of Schotse whisky.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.