Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat | RetailDetail

Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Het tomatenbedrijf Stoffels uit Rijkevorsel heeft een eigen automaat ontwikkeld om kerstomaten in de winkel aan te bieden. Klanten hoeven enkel aan een hendel te trekken om de tomaten in een opvangbak te laten belanden.

 

Minder verspilling

De automaat werd bedacht om eenvoudig te kunnen voldoen aan de strenge eisen rond hygiëne. De kerstomaten zitten nu veilig opgeborgen, tot een klant aan de hendel trekt om zo zelf een zakje met kerstomaten te vullen. De automaten lijken een beetje op de kauwgombalautomaten, die vroeger overal te vinden waren.

 

Zelfbediening in winkels neemt steeds meer toe”, zegt Petra Veldeman van Stoffels Tomaten aan de Gazet van Antwerpen. “Het gebrek aan hygiëne voor groente en fruit stoorde ons wat. Kerstomaten vallen soms op de grond of klanten nemen het vast met hun handen in plaats van een schepje te gebruiken. In ons bedrijf hanteren we een strenge hygiëne, maar dat moet dan ook als het product in de winkel ligt."

 

"Verder viel het ons op dat er steeds meer automaten geplaatst worden. We willen met de automaat ook meegaan met de trend tegen te veel verpakkingen en verspilling van producten. Er kunnen dankzij onze machine geen tomaten meer op de grond vallen. De bijhorende zakjes zijn gemaakt van gerecycleerd papier.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.