Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat | RetailDetail

Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Het tomatenbedrijf Stoffels uit Rijkevorsel heeft een eigen automaat ontwikkeld om kerstomaten in de winkel aan te bieden. Klanten hoeven enkel aan een hendel te trekken om de tomaten in een opvangbak te laten belanden.

 

Minder verspilling

De automaat werd bedacht om eenvoudig te kunnen voldoen aan de strenge eisen rond hygiëne. De kerstomaten zitten nu veilig opgeborgen, tot een klant aan de hendel trekt om zo zelf een zakje met kerstomaten te vullen. De automaten lijken een beetje op de kauwgombalautomaten, die vroeger overal te vinden waren.

 

Zelfbediening in winkels neemt steeds meer toe”, zegt Petra Veldeman van Stoffels Tomaten aan de Gazet van Antwerpen. “Het gebrek aan hygiëne voor groente en fruit stoorde ons wat. Kerstomaten vallen soms op de grond of klanten nemen het vast met hun handen in plaats van een schepje te gebruiken. In ons bedrijf hanteren we een strenge hygiëne, maar dat moet dan ook als het product in de winkel ligt."

 

"Verder viel het ons op dat er steeds meer automaten geplaatst worden. We willen met de automaat ook meegaan met de trend tegen te veel verpakkingen en verspilling van producten. Er kunnen dankzij onze machine geen tomaten meer op de grond vallen. De bijhorende zakjes zijn gemaakt van gerecycleerd papier.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.