Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

De Poolse groep AmRest Holdings heeft de franchise over de afhaalpunten en leverdiensten van Pizza Hut in Frankrijk overgenomen van de Belgische groep Top Brands. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Verdubbelen in 5 jaar tijd

Het Belgische Top Brands, sinds 2009 de franchisehouder van de 123 afhaalpunten van Pizza Hut Livraison & Express, heeft zijn rechten verkocht aan het Poolse AmRest. Die holding runt vandaag al 92 Pizza Hut-vestigingen in Centraal-Europa en Rusland. “AmRest zet hiermee een nieuwe stap in de uitbouw van zijn aanwezigheid in West-Europa”, zegt Monika Czyz, voorzitter van Pizza Hut Livraison & Express bij AmRest.

 

De Polen hebben alvast flinke ambities in Frankrijk: in vijf jaar tijd willen ze het aantal Express-afhaalpunten verdubbelen. “Dit partnership maakt continue investeringen mogelijk om onze franchisezaken te laten groeien en een betere klantenervaring te bieden”, zegt Raphaël Miolane, algemeen directeur van Pizza Hut Europe, dat intussen al meer dan 1.400 restaurants runt in 25 Europese landen.“Dit zal ook zorgen voor een snelle expansie van het merk in Frankrijk, een van de belangrijkste marken voor Pizza Hut in Europa”, klinkt het.

 

Het eerste Franse Pizza Hut-restaurant opende zijn deuren in 1987. Vandaag telt de pizzaketen al 150 vestigingen in Frankrijk, samen goed voor zo’n 3.000 medewerkers. Volgens marktonderzoeksbureau Gira Conseil zijn de Fransen de grootste pizza-eters van Europa. Wereldwijd spelen enkel de Amerikanen nóg meer pizza’s binnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.