Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

De Poolse groep AmRest Holdings heeft de franchise over de afhaalpunten en leverdiensten van Pizza Hut in Frankrijk overgenomen van de Belgische groep Top Brands. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Verdubbelen in 5 jaar tijd

Het Belgische Top Brands, sinds 2009 de franchisehouder van de 123 afhaalpunten van Pizza Hut Livraison & Express, heeft zijn rechten verkocht aan het Poolse AmRest. Die holding runt vandaag al 92 Pizza Hut-vestigingen in Centraal-Europa en Rusland. “AmRest zet hiermee een nieuwe stap in de uitbouw van zijn aanwezigheid in West-Europa”, zegt Monika Czyz, voorzitter van Pizza Hut Livraison & Express bij AmRest.

 

De Polen hebben alvast flinke ambities in Frankrijk: in vijf jaar tijd willen ze het aantal Express-afhaalpunten verdubbelen. “Dit partnership maakt continue investeringen mogelijk om onze franchisezaken te laten groeien en een betere klantenervaring te bieden”, zegt Raphaël Miolane, algemeen directeur van Pizza Hut Europe, dat intussen al meer dan 1.400 restaurants runt in 25 Europese landen.“Dit zal ook zorgen voor een snelle expansie van het merk in Frankrijk, een van de belangrijkste marken voor Pizza Hut in Europa”, klinkt het.

 

Het eerste Franse Pizza Hut-restaurant opende zijn deuren in 1987. Vandaag telt de pizzaketen al 150 vestigingen in Frankrijk, samen goed voor zo’n 3.000 medewerkers. Volgens marktonderzoeksbureau Gira Conseil zijn de Fransen de grootste pizza-eters van Europa. Wereldwijd spelen enkel de Amerikanen nóg meer pizza’s binnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.