Tophalfjaar voor Lotus Bakeries

Tophalfjaar voor Lotus Bakeries

Tophalfjaar voor Lotus Bakeries

Dankzij de verdere internationale groei van zijn speculaas(pasta) en de bijdrage van de tak ‘natuurlijke tussendoortjes’ heeft Lotus Bakeries omzet en winst met dubbele cijfers zien groeien het voorbije halfjaar.

256,4 miljoen euro omzet

De koekjesbakker heeft in de eerste helft van dit jaar een omzet geboekt van 256,4 miljoen euro, een stijging met 31,1% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het recurrente bedrijfsresultaat klom met 49% tot 43,8 miljoen euro, de nettowinst ging 9,3 miljoen euro hoger (+43%) en bedraagt nu al 30,8 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf uit Lembeke vrijdag nabeurs bekendgemaakt.

 

Naast speculaas komt de groei er dankzij de 'natuurlijke tussendoortjes', waarin Lotus Bakeries actief is met de merken Nākd, Trek, BEAR en Urban Fruit. De omzet van die tak is in vergelijking met vorig jaar met ruim 25% intern gegroeid.

 

De resultaten van de eerste jaarhelft overtreffen ook mijn verwachtingen”, zegt CEO Jan Boone. “Ik ben vooral zeer trots dat we zo sterk blijven groeien met ons kernproduct, het ‘Lotus Biscoff koekje’ waarmee het voor mijn grootvader meer dan 80 jaar geleden begonnen is. We zijn met Lotus Biscoff al in zeer veel landen aanwezig, maar ik ben ervan overtuigd dat we met onze unieke smaak nog veel meer consumenten wereldwijd kunnen bekoren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.