Topman Corné Mulders Albert Heijn België naar Sligro | RetailDetail

Topman Corné Mulders Albert Heijn België naar Sligro

Topman Corné Mulders Albert Heijn België naar Sligro

Albert Heijn heeft Luc de Baets aangesteld als nieuwe directeur voor België Hij volgt Corné Mulders op, die het bedrijf verlaat voor Sligro Food Group.

Sligro op weg helpen in de retail?

De Baets (foto) is al sinds 2003 in dienst bij Albert Heijn en maakte al deel uit van het directieteam als vicepresident. De Zeeuw zal op 1 juni aantreden als general manager van Albert Heijn België en zal daarbij blijven rapporteren aan Wouter Kolk, die vicepresident van nieuwe markten en speciaalzaken is.

 

Corné Mulders zal de komende weken Luc de Baets nog inwerken en daarna zijn nieuwe functie opnemen bij Sligro Food Group. Hij volgt daar als directeur Max Pietersma op, die op pensioen is gegaan. Specialisten zien in deze overstap een nieuw teken dat Sligro ook zelf verder in de retail wil stappen.

 

Albert Heijn heeft in België momenteel al twintig vestigingen, die wekelijks goed zijn voor meer dan 250.000 klanten. Tegen het einde van 2016 wil Albert Heijn vijftig Belgische winkels geopend hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.