Topman Greenyard ziet "exponentiële groei" in online verkoop agf | RetailDetail

Topman Greenyard ziet "exponentiële groei" in online verkoop agf

Topman Greenyard ziet "exponentiële groei" in online verkoop agf

Hein Deprez, topman van de Belgische fruit- en groenteleverancier Greenyard Foods, heeft in een interview gezegd dat hij een grote toekomst voorspelt voor de online verkoop van groenten en fruit in Nederland.

Duurzame keten

"Ik voorzie een exponentiële groei in webverkopen", zegt Deprez in een interview met het Financieele Dagblad. "De Nederlandse markt is er rijp voor. In vijftien jaar kan het zomaar zijn dat 50% van de verkoop van groenten en fruit online plaatsvindt."

 

Hij doet die uitspraak in het kader van de opmars van webwinkels voor verse producten als Picnic, Beebox en HelloFresh. Greenyard Foods probeert dan ook samen met zijn partners op zoek te gaan naar nieuwe vormen van thuisbezorging. "En daar moeten we niet te veel tijd mee verliezen, want het aantal aanbieders van buiten de sector neemt snel toe."

 

Het Belgische Greenyard Foods werkt in Nederland exclusief samen met Albert Heijn en heeft het een afzet van 1,1 miljard euro aan groenten en fruit. Daarmee is het even groot als de Nederlandse concurrent The Greenery. Greenyard Foods is het resultaat van een fusie tussen Univeg, Greenyard en Peatinvest. Samen hebben ze een jaaromzet van bijna 4 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.