Tweede Belgische AH opent eind oktober

Tweede Belgische AH opent eind oktober

Albert Heijn opent op 26 oktober de tweede Belgische vestiging in Stabroek, in een pand dat eigendom is van Nathalie en Marco van Ende, die ook de eerste Belgische Albert Heijn in Brasschaat onder hun hoede hebben. Stabroek ligt - net als Brasschaat - tussen Antwerpen en de Nederlandse grens. Het betreft een vrijwel volledige nieuwbouw van het bestaande supermarktpand van de ondernemersfamilie in de plaats. Het was al langer bekend dat AH voor de tweede vestiging opnieuw met de familie Van Ende in zee ging.

Albert Heijn is in maart dit jaar begonnen met de Belgische operatie, en toen al onthulde RetailDetail de locatie van de tweede vestiging. De opening van de eerste winkel in Brasschaat trok veel publiciteit, maar concurrenten beweren dat veel van de klanten inmiddels weer zijn teruggekeerd naar hun normale supermarkt. De nieuwe winkel in Stabroek heeft onder meer een Delhaize als concurrent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top