Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend | RetailDetail

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend
SL-Photography / Shutterstock.com

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Culinair trefpunt in nieuwe hippe buurt

De overdekte foodmarkt moet een nieuwe culinaire trekpleister worden in de recent opgewaardeerde Leuvense Vaartzone, met enkele 'local heroes' en met nationaal bekende namen zoals televisiekok Jeroen De Pauw en Italiaanse chef Felice Miluzzi, door Gault&Millau bekroond als beste Italiaanse chef. Projectontwikkelaar ViRiX heeft zo de tweede foodmarkt in het Leuvense geopend: eerder opende in de stationsbuurt overdekte markthal Hal 5.


Trekker van het project was slager Erwin Mertens van De Kapblok, die eerder ook al de titel beste slager van het land kreeg. Mertens overtuigde andere handelaars om in het project mee te stappen en opende er zijn tweede zaak. Ook verpakkingsvrije winkel Content is met de vestiging in De Smidse aan zijn tweede winkel toe.

 

Van microlab voor pasta tot yoga

In het pand staat een cafetaria van koffiebranderij Rom centraal. Het koffiemerk heeft er eveneens een winkel. Met L’Atelier de Séraphine van Philippe Fouailly is ook een artisanale Franse bakker aanwezig. Felice Miluzzi van Ristorante Rossi heeft er Rossi Pasta Atelier geopend, een "microlab toegewijd aan de passie voor pasta" waar mensen workshops kunnen volgen, mogen proeven van pasta en de ingrediënten kopen om zelf pasta te maken. De shop Aperobag van Jeroen De Pauw moet dan weer een “snoepwinkel voor volwassenen” worden, waar alles voor een geslaagde aperitief in een kant-en-klare zak te koop is.

 

Op de bovenverdieping is er nog ruimte voor non-food en diensten: yoga bij Saja Yoga, hartcoherentie-training en waxing bij Floxx en kapsalon/bar Caffee Coiffee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.