Tweede vestiging voor ’t Verswarenhuys in Schijndel | RetailDetail

Tweede vestiging voor ’t Verswarenhuys in Schijndel

Tweede vestiging voor ’t Verswarenhuys in Schijndel

Jaren na de opening van het eerste filiaal van 't Verswarenhuys in Beek en Donk opent de formule zijn tweede vestiging, ditmaal in Schijndel. Het concept werd vorig jaar door de oprichters verkocht aan Ruud van Oers.

Nationale uitrol

Die wil nu de originele plannen voor een nationale uitrol van het concept waarmaken. Bij de opening van de eerste winkel in 2011 hadden de oprichters immers al het plan om dat te doen. Nieuwe eigenaar Ruud van Oers wil voor die uitrol eigen winkels openen, maar ook via franchise werken.

 

Volgens adviseur Frans Fredrix, voormalig directeur van Superunie, moet 't Verswarenhuys het gat vullen tussen de supermarkt en de speciaalzaak. Zo worden er geen A-merken verkocht en hebben vrijwel alle producten een biologische oorsprong.

 

"Schijndel moet het vlaggenschip van de formule worden; daar laten we zien waar 't Verswarenhuys voor staat", zegt Marcel van Hoof, die winkel in Schijndel gaat uitbaten, aan Distrifood. Hij is een voormalig C1000-ondernemer en zegt dat nog meer van zijn ex-collega's interesse hebben in de formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.