Twix is weer Raider | RetailDetail

Twix is weer Raider

Twix is weer Raider

Mars heeft een tijdelijke promotie op poten gezet die vooral bij nostalgici in de smaak zal vallen: hun bekende snack Twix heeft immers een retroverpakking gekregen, inclusief de naam Raider. Zo heette het snoepje immers tot 1991.

Enkel in Nederland, maar...

"Er zijn nog steeds consumenten die ons benaderen met de vraag wanneer Raider terugkomt", vertelt Emily Bom van Mars, "daarom hebben we besloten om eenmalig Raider weer op de Nederlandse markt te brengen." Als stunt kan het alvast tellen, want op de sociale media wordt de wedergeboorte van Raider als een lopend vuurtje verspreid.

 

Twix wordt enkel in Nederland omgedoopt tot Raider, maar de retroverpakking is ook te vinden in de Belgische filialen van Albert Heijn. Die doen immers hun aankopen bij de Nederlandse tak van de snackproducent. Voorlopig heeft de Belgische tak van Mars nog geen plannen om het idee ook in de rest van de Belgische supermarkten te lanceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.