Uber lanceert UberEats in Amsterdam

Uber lanceert UberEats in Amsterdam

Uber lanceert UberEats in Amsterdam


Uber heeft zijn maaltijdbezorgservice UberEats gelanceerd in Amsterdam. Daarmee gaat het de concurrentie aan met Thuisbezorgd.nl, dat 80% van de Nederlandse markt in handen heeft. Toch gelooft Uber dat het nog een rol van betekenis kan spelen.

Snel groeien

UberEats is momenteel al actief in 36 steden in negen landen en wil nu dus ook Nederland veroveren. Om dat doel te bereiken rekent UberEats geen bezorgkosten aan en voert het ook geen minimumbedrag voor een bestelling. Het zet ook veel minder restricties op de afstand tussen de klant en de plek van zijn bestelling, al kan het dan zijn dat de bestelling niet binnen de beloofde twintig minuten wordt geleverd.


Om de kosten van die strategie te dragen, rekent UberEats er op snel marktaandeel te winnen. Daarbij hoopt het veel klanten binnen te halen via gebruikers van de app van Uber, want zij krijgen via die app ook snel toegang tot UberEats.

 
Ook naar Brussel

Eens UberEats zijn plaats in de markt heeft verworven, verwacht men bij Uber dat er al snel restaurants zullen komen die zich volledig richten op het bezorgen van maaltijden, zoals op een aantal andere locaties waar de dienst actief is, al het geval is.

 
Ook Brussel mag trouwens binnenkort UberEats verwachten: Uber liet eerder al verstaan dat de dienst in het laatste kwartaal van 2016 in de Belgische hoofdstad wordt gelanceerd. Toronto was eind 2015 de eerste stad waar UberEats van start ging.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.