UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier | RetailDetail

UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier

UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier

De maaltijdbezorgdienst UberEats, biergigant AB InBev en nachtwinkelketen White Night hebben de handen in elkaar geslagen voor een unieke dienst: thuislevering van bier.

Voorlopig enkel in Brussel

UberEats, de koerierdienst voor restaurantmaaltijden van taxi-app Uber, levert in samenwerking met AB InBev en White Night bier aan huis bij Brusselaars die 's avonds tot de vaststelling komen dat er geen fris pintje meer te vinden is in hun koelkast of die onaangekondigd bezoek over de vloer krijgen. Dat heeft Stéphane Ficaja, directeur van UberEats, bevestigd aan zakenkrant De Tijd.

 

Klanten kunnen via de Uber-app een bestelling plaatsen bij de keten van nachtwinkels. Koeriers van UberEats halen het bier dan op in één van de vijf voor het project geselecteerde vestigingen van White Night, om het vervolgens per scooter netjes aan huis af te leveren.

 

UberEats ging pas in oktober van start in Brussel, maar levert naar eigen zeggen al “duizenden maaltijden per week” voor 400 Brusselse restaurants. UberEats overweegt overigens om zijn diensten ook in Antwerpen, Gent en Luik te introduceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.