UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier | RetailDetail

UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier

UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier

De maaltijdbezorgdienst UberEats, biergigant AB InBev en nachtwinkelketen White Night hebben de handen in elkaar geslagen voor een unieke dienst: thuislevering van bier.

Voorlopig enkel in Brussel

UberEats, de koerierdienst voor restaurantmaaltijden van taxi-app Uber, levert in samenwerking met AB InBev en White Night bier aan huis bij Brusselaars die 's avonds tot de vaststelling komen dat er geen fris pintje meer te vinden is in hun koelkast of die onaangekondigd bezoek over de vloer krijgen. Dat heeft Stéphane Ficaja, directeur van UberEats, bevestigd aan zakenkrant De Tijd.

 

Klanten kunnen via de Uber-app een bestelling plaatsen bij de keten van nachtwinkels. Koeriers van UberEats halen het bier dan op in één van de vijf voor het project geselecteerde vestigingen van White Night, om het vervolgens per scooter netjes aan huis af te leveren.

 

UberEats ging pas in oktober van start in Brussel, maar levert naar eigen zeggen al “duizenden maaltijden per week” voor 400 Brusselse restaurants. UberEats overweegt overigens om zijn diensten ook in Antwerpen, Gent en Luik te introduceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.