Unilever passeert distributiesector bij verkoop ijsjes

Unilever passeert distributiesector bij verkoop ijsjes
Shutterstock.com

Unilever investeert verder in de rechtstreekse verkoop van zijn ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum aan de consument. Het zet daartoe een logistiek netwerk op van een duizendtal locaties. De multinational wil ook de mogelijkheden van bezorgingen per drone aftasten.

 

Diepvriezers

Unilever zet extra in op de directe verkoop van ijsjes aan de consument: het was al mogelijk om de producten van Ben & Jerry's en Magnum te bestellen via Deliveroo en Uber Eats, maar nu wil het bedrijf ook een wereldwijd netwerk van diepvriezers installeren. Van daaruit kunnen bezorgbedrijven de levering voor hun rekening nemen, schrijft De Tijd.

 

Unilever doet een beroep op de technologie van de Gentse start-up Deliverect om het logistieke netwerk te beheren. Het bedrijf werd opgericht door Zhong Xu en Jan Hollez, die eerder al de kassa-app voor de horeca Posios ontwikkelden.

 

Drones

Intussen heeft Unilever ook een samenwerking opgezet met Terra Drone Europe om bezorgingen van ijs per drone in New York te onderzoeken, meldt Foodbev. Tijdens een evenement voor investeerders werd reeds een demonstratievlucht uitgevoerd, waarbij een speciale bezorgbox van Ben & Jerry’s op de Amerikaanse site van Unilever werd afgeleverd.

 

Volgens Terra Drone Europe zullen ze blijven samenwerken met Unilever op het vlak van logistiek, zeker nu de regelgeving rond drones in de toekomst wellicht een stuk flexibeler zal worden.