Unilever verwerft aandeel in maaltijdboxenverkoper Sun Basket | RetailDetail

Unilever verwerft aandeel in maaltijdboxenverkoper Sun Basket

Unilever verwerft aandeel in maaltijdboxenverkoper Sun Basket
Sun Basket

Unilever heeft een aandeel genomen in de Amerikaanse maaltijdboxenverkoper Sun Basket.  Samen met Baseline Ventures en Founders Circle Capital pompt de investeringstak van Unilever 8,5 miljoen euro in het bedrijf.

Beursgang

Sun Basket is momenteel bezig met een investeringsronde die al 24,2 miljoen dollar (22,3 miljoen euro) heeft opgebracht. In totaal heeft het bedrijf al 52 miljoen dollar (48 miljoen euro) aan investeringen weten op te halen.

 

Naast de investeringen zou Sun Basket zich volgens sommige bronnen ook klaarmaken voor een beursgang en heeft het daarvoor de Bank of America en Jefferies Group aangesproken. Die beursgang moet een bedrag van ongeveer een miljard dollar (920 miljoen euro) opbrengen.

 

Sun Basket probeert zich te onderscheiden van de concurrentie door zich te focussen op consumenten die een specifiek dieet volgen. Zo heeft het glutenvrije en vegetarische producten en kunnen zelfs mensen die het paleodieet volgen terecht bij het bedrijf voor aangepaste maaltijdboxen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.