Unilever wil theeconcept ook in Nederland

Unilever wil theeconcept ook in Nederland

Unilever wil met het theeconcept T2 ook de Nederlandse markt gaan veroveren. Unilever kocht vorig jaar dat Australische merk en opende onlangs in Londen al een luxebar waar de thee geserveerd wordt.

Plannen in ontwikkeling

Het is Gerard van der Krogt, managing director van Unilever Food Solutions Nederland, die de plannen uit de doeken doet tijdens een interview met Out.of.Home Shops. "Deze plannen zijn nu in ontwikkeling. Met T2 hebben we een theeconcept in handen dat echt premium is en dat ons in staat stelt om de bovenkant van de horecamarkt van een luxe theepropositie te voorzien, want die is in Nederland nog onvoldoende ingevuld en Unilever is tot zoiets in staat. Overigens groeit ook Lipton sterk binnen de horeca."

 

Unilever opende eind vorige maand de eerste Europese vestiging van T2 in Londen. Unilever nam in 2013 het Australische concept over en is nu dus duidelijk van plan om het ook aan de man te brengen in Europa. Groot-Brittannië, het theeland bij uitstek, is dan een meer dan logische keuze. Volgens Unilever kan de markt van luxueuze thee nog elk jaar 12 tot 14 procent groeien.

 

T2 had bij de overname door Unilever al 40 filialen in Australië en een omzet van ongeveer 40 miljoen euro.

Tags: