Unilever wisselt AH in voor C1000

Unilever wisselt AH in voor C1000

Supermarktketen C1000 stunt met een reclamecampagne waarin bijna het hele Nederlands elftal een rol speelt. Dit gebeurt met de hulp van Unilever, dat twee jaar geleden op deze manier nog zaken deed met Albert Heijn.

Hollandse geluksvogels

Volgens het contract met de KNVB heeft Unilever als sponsor het exclusieve recht om in het retailkanaal gebruik te maken van "uitingen van het Nederlands Elftal". Twee jaar geleden gebruikte Unilever dit om Albert Heijn te helpen bij de succesvolle Beesies-campagnes.

 

C1000 deelt zogenoemde Geluksvogels uit en ondersteunt ze met een spotje met een moderne uitvoering van de Vogeltjesdans, uitgevoerd door onder meer zanger Dries Roelvink, rapper Yes-R en operazanger Ernst Daniel Smid. De reclamespot is volgens Milena van Not, hoofd sponsoring van Unilever, pas het begin: volgende week krijgen de Geluksvogels de hoofden van spelers van het Nederlands Elftal.

 

Voorspellende bretels

Intussen heeft ook Albert Heijn zijn langverwachte oranje-actie bekendgemaakt. Opvallend genoeg gaat AH weer met voetbalplaatjes werken. Klanten kunnen de selecties van alle teams op het EK sparen. Daarnaast worden er veel tijdelijke producten verkocht, waaronder een oranjejurkje van Superthrash en een fanshirt voor mannen. Ook komen er hoeden, sjaals en bretels die door mensen kunnen worden gebruikt om hun voorspelling voor wedstrijden door te geven.

 

Interessant is de Mannen tegen Vrouwen-voorspelcompetitie op Facebook: beide geslachten kunnen hier hun voorspelling doorgeven, zodat na afloop kan worden gemeten of wie het meest van voetbal weet.

Tags: