Unilever wisselt AH in voor C1000

Unilever wisselt AH in voor C1000

Supermarktketen C1000 stunt met een reclamecampagne waarin bijna het hele Nederlands elftal een rol speelt. Dit gebeurt met de hulp van Unilever, dat twee jaar geleden op deze manier nog zaken deed met Albert Heijn.

Hollandse geluksvogels

Volgens het contract met de KNVB heeft Unilever als sponsor het exclusieve recht om in het retailkanaal gebruik te maken van "uitingen van het Nederlands Elftal". Twee jaar geleden gebruikte Unilever dit om Albert Heijn te helpen bij de succesvolle Beesies-campagnes.

 

C1000 deelt zogenoemde Geluksvogels uit en ondersteunt ze met een spotje met een moderne uitvoering van de Vogeltjesdans, uitgevoerd door onder meer zanger Dries Roelvink, rapper Yes-R en operazanger Ernst Daniel Smid. De reclamespot is volgens Milena van Not, hoofd sponsoring van Unilever, pas het begin: volgende week krijgen de Geluksvogels de hoofden van spelers van het Nederlands Elftal.

 

Voorspellende bretels

Intussen heeft ook Albert Heijn zijn langverwachte oranje-actie bekendgemaakt. Opvallend genoeg gaat AH weer met voetbalplaatjes werken. Klanten kunnen de selecties van alle teams op het EK sparen. Daarnaast worden er veel tijdelijke producten verkocht, waaronder een oranjejurkje van Superthrash en een fanshirt voor mannen. Ook komen er hoeden, sjaals en bretels die door mensen kunnen worden gebruikt om hun voorspelling voor wedstrijden door te geven.

 

Interessant is de Mannen tegen Vrouwen-voorspelcompetitie op Facebook: beide geslachten kunnen hier hun voorspelling doorgeven, zodat na afloop kan worden gemeten of wie het meest van voetbal weet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top