Unilever wisselt AH in voor C1000 | RetailDetail

Unilever wisselt AH in voor C1000

Unilever wisselt AH in voor C1000

Supermarktketen C1000 stunt met een reclamecampagne waarin bijna het hele Nederlands elftal een rol speelt. Dit gebeurt met de hulp van Unilever, dat twee jaar geleden op deze manier nog zaken deed met Albert Heijn.

Hollandse geluksvogels

Volgens het contract met de KNVB heeft Unilever als sponsor het exclusieve recht om in het retailkanaal gebruik te maken van "uitingen van het Nederlands Elftal". Twee jaar geleden gebruikte Unilever dit om Albert Heijn te helpen bij de succesvolle Beesies-campagnes.

 

C1000 deelt zogenoemde Geluksvogels uit en ondersteunt ze met een spotje met een moderne uitvoering van de Vogeltjesdans, uitgevoerd door onder meer zanger Dries Roelvink, rapper Yes-R en operazanger Ernst Daniel Smid. De reclamespot is volgens Milena van Not, hoofd sponsoring van Unilever, pas het begin: volgende week krijgen de Geluksvogels de hoofden van spelers van het Nederlands Elftal.

 

Voorspellende bretels

Intussen heeft ook Albert Heijn zijn langverwachte oranje-actie bekendgemaakt. Opvallend genoeg gaat AH weer met voetbalplaatjes werken. Klanten kunnen de selecties van alle teams op het EK sparen. Daarnaast worden er veel tijdelijke producten verkocht, waaronder een oranjejurkje van Superthrash en een fanshirt voor mannen. Ook komen er hoeden, sjaals en bretels die door mensen kunnen worden gebruikt om hun voorspelling voor wedstrijden door te geven.

 

Interessant is de Mannen tegen Vrouwen-voorspelcompetitie op Facebook: beide geslachten kunnen hier hun voorspelling doorgeven, zodat na afloop kan worden gemeten of wie het meest van voetbal weet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.