Unilever wisselt AH in voor C1000

Unilever wisselt AH in voor C1000

Supermarktketen C1000 stunt met een reclamecampagne waarin bijna het hele Nederlands elftal een rol speelt. Dit gebeurt met de hulp van Unilever, dat twee jaar geleden op deze manier nog zaken deed met Albert Heijn.

Hollandse geluksvogels

Volgens het contract met de KNVB heeft Unilever als sponsor het exclusieve recht om in het retailkanaal gebruik te maken van "uitingen van het Nederlands Elftal". Twee jaar geleden gebruikte Unilever dit om Albert Heijn te helpen bij de succesvolle Beesies-campagnes.

 

C1000 deelt zogenoemde Geluksvogels uit en ondersteunt ze met een spotje met een moderne uitvoering van de Vogeltjesdans, uitgevoerd door onder meer zanger Dries Roelvink, rapper Yes-R en operazanger Ernst Daniel Smid. De reclamespot is volgens Milena van Not, hoofd sponsoring van Unilever, pas het begin: volgende week krijgen de Geluksvogels de hoofden van spelers van het Nederlands Elftal.

 

Voorspellende bretels

Intussen heeft ook Albert Heijn zijn langverwachte oranje-actie bekendgemaakt. Opvallend genoeg gaat AH weer met voetbalplaatjes werken. Klanten kunnen de selecties van alle teams op het EK sparen. Daarnaast worden er veel tijdelijke producten verkocht, waaronder een oranjejurkje van Superthrash en een fanshirt voor mannen. Ook komen er hoeden, sjaals en bretels die door mensen kunnen worden gebruikt om hun voorspelling voor wedstrijden door te geven.

 

Interessant is de Mannen tegen Vrouwen-voorspelcompetitie op Facebook: beide geslachten kunnen hier hun voorspelling doorgeven, zodat na afloop kan worden gemeten of wie het meest van voetbal weet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top