Unilever wisselt AH in voor C1000 | RetailDetail

Unilever wisselt AH in voor C1000

Unilever wisselt AH in voor C1000

Supermarktketen C1000 stunt met een reclamecampagne waarin bijna het hele Nederlands elftal een rol speelt. Dit gebeurt met de hulp van Unilever, dat twee jaar geleden op deze manier nog zaken deed met Albert Heijn.

Hollandse geluksvogels

Volgens het contract met de KNVB heeft Unilever als sponsor het exclusieve recht om in het retailkanaal gebruik te maken van "uitingen van het Nederlands Elftal". Twee jaar geleden gebruikte Unilever dit om Albert Heijn te helpen bij de succesvolle Beesies-campagnes.

 

C1000 deelt zogenoemde Geluksvogels uit en ondersteunt ze met een spotje met een moderne uitvoering van de Vogeltjesdans, uitgevoerd door onder meer zanger Dries Roelvink, rapper Yes-R en operazanger Ernst Daniel Smid. De reclamespot is volgens Milena van Not, hoofd sponsoring van Unilever, pas het begin: volgende week krijgen de Geluksvogels de hoofden van spelers van het Nederlands Elftal.

 

Voorspellende bretels

Intussen heeft ook Albert Heijn zijn langverwachte oranje-actie bekendgemaakt. Opvallend genoeg gaat AH weer met voetbalplaatjes werken. Klanten kunnen de selecties van alle teams op het EK sparen. Daarnaast worden er veel tijdelijke producten verkocht, waaronder een oranjejurkje van Superthrash en een fanshirt voor mannen. Ook komen er hoeden, sjaals en bretels die door mensen kunnen worden gebruikt om hun voorspelling voor wedstrijden door te geven.

 

Interessant is de Mannen tegen Vrouwen-voorspelcompetitie op Facebook: beide geslachten kunnen hier hun voorspelling doorgeven, zodat na afloop kan worden gemeten of wie het meest van voetbal weet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.