Valora neemt Backwerk over

Valora neemt Backwerk over
Facebook

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Verder groeien

Valora, dat 190 miljoen investeerde voor de overname, wil Backwerk verder doen groeien. De Duitse onderneming met 340 franchisevestigingen heeft 3000 medewerkers en behaalt een consumentenomzet van 200 miljoen euro. Het bedrijf gaat verder als onderdeel van de foodservicedivisie van Valora.

 

Backwerk heeft naast driehonderd winkels in Duitsland en twintig in Oostenrijk ook winkels in Nederland, Slovenië en Zwitserland. Valora exploiteert ongeveer 2500 verkooppunten in Zwitserland,  Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk onder de namen Brezelkönig, Ditsch en Press & Books. De onderneming, die tevens gebak produceert, telt 400 medewerkers en behaalt een omzet van ongeveer 2,2 miljard euro.

 

Selfservice en efficiënte inkoop

Backwerk brengt een assortiment broodjes,overige broodproducten en dranken. De formule is gebaseerd op kostenbesparende selfservice en efficiënte inkoop. Het personeel houdt zich de hele dag bezig met het bakken van brood en het maken van belegde broodjes, afgestemd op de verwachte vraag in het komende uur.

 

Klanten kunnen er zelf brood en broodjes kiezen, pakken, bij de kassa afrekenen en zelf inkopen. De selfservice geldt tevens voor belegde broodjes, gebak, snacks, frisdranken en koffie. Deze producten kunnen of ter plekke worden gebruikt of worden ingepakt voor meenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekend, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30% van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Back to top