Valora neemt Backwerk over

Valora neemt Backwerk over
Facebook

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Verder groeien

Valora, dat 190 miljoen investeerde voor de overname, wil Backwerk verder doen groeien. De Duitse onderneming met 340 franchisevestigingen heeft 3000 medewerkers en behaalt een consumentenomzet van 200 miljoen euro. Het bedrijf gaat verder als onderdeel van de foodservicedivisie van Valora.

 

Backwerk heeft naast driehonderd winkels in Duitsland en twintig in Oostenrijk ook winkels in Nederland, Slovenië en Zwitserland. Valora exploiteert ongeveer 2500 verkooppunten in Zwitserland,  Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk onder de namen Brezelkönig, Ditsch en Press & Books. De onderneming, die tevens gebak produceert, telt 400 medewerkers en behaalt een omzet van ongeveer 2,2 miljard euro.

 

Selfservice en efficiënte inkoop

Backwerk brengt een assortiment broodjes,overige broodproducten en dranken. De formule is gebaseerd op kostenbesparende selfservice en efficiënte inkoop. Het personeel houdt zich de hele dag bezig met het bakken van brood en het maken van belegde broodjes, afgestemd op de verwachte vraag in het komende uur.

 

Klanten kunnen er zelf brood en broodjes kiezen, pakken, bij de kassa afrekenen en zelf inkopen. De selfservice geldt tevens voor belegde broodjes, gebak, snacks, frisdranken en koffie. Deze producten kunnen of ter plekke worden gebruikt of worden ingepakt voor meenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top