Valora neemt Backwerk over | RetailDetail

Valora neemt Backwerk over

Valora neemt Backwerk over
Facebook

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Verder groeien

Valora, dat 190 miljoen investeerde voor de overname, wil Backwerk verder doen groeien. De Duitse onderneming met 340 franchisevestigingen heeft 3000 medewerkers en behaalt een consumentenomzet van 200 miljoen euro. Het bedrijf gaat verder als onderdeel van de foodservicedivisie van Valora.

 

Backwerk heeft naast driehonderd winkels in Duitsland en twintig in Oostenrijk ook winkels in Nederland, Slovenië en Zwitserland. Valora exploiteert ongeveer 2500 verkooppunten in Zwitserland,  Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk onder de namen Brezelkönig, Ditsch en Press & Books. De onderneming, die tevens gebak produceert, telt 400 medewerkers en behaalt een omzet van ongeveer 2,2 miljard euro.

 

Selfservice en efficiënte inkoop

Backwerk brengt een assortiment broodjes,overige broodproducten en dranken. De formule is gebaseerd op kostenbesparende selfservice en efficiënte inkoop. Het personeel houdt zich de hele dag bezig met het bakken van brood en het maken van belegde broodjes, afgestemd op de verwachte vraag in het komende uur.

 

Klanten kunnen er zelf brood en broodjes kiezen, pakken, bij de kassa afrekenen en zelf inkopen. De selfservice geldt tevens voor belegde broodjes, gebak, snacks, frisdranken en koffie. Deze producten kunnen of ter plekke worden gebruikt of worden ingepakt voor meenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.