Valora neemt Backwerk over | RetailDetail

Valora neemt Backwerk over

Valora neemt Backwerk over
Facebook

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Verder groeien

Valora, dat 190 miljoen investeerde voor de overname, wil Backwerk verder doen groeien. De Duitse onderneming met 340 franchisevestigingen heeft 3000 medewerkers en behaalt een consumentenomzet van 200 miljoen euro. Het bedrijf gaat verder als onderdeel van de foodservicedivisie van Valora.

 

Backwerk heeft naast driehonderd winkels in Duitsland en twintig in Oostenrijk ook winkels in Nederland, Slovenië en Zwitserland. Valora exploiteert ongeveer 2500 verkooppunten in Zwitserland,  Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk onder de namen Brezelkönig, Ditsch en Press & Books. De onderneming, die tevens gebak produceert, telt 400 medewerkers en behaalt een omzet van ongeveer 2,2 miljard euro.

 

Selfservice en efficiënte inkoop

Backwerk brengt een assortiment broodjes,overige broodproducten en dranken. De formule is gebaseerd op kostenbesparende selfservice en efficiënte inkoop. Het personeel houdt zich de hele dag bezig met het bakken van brood en het maken van belegde broodjes, afgestemd op de verwachte vraag in het komende uur.

 

Klanten kunnen er zelf brood en broodjes kiezen, pakken, bij de kassa afrekenen en zelf inkopen. De selfservice geldt tevens voor belegde broodjes, gebak, snacks, frisdranken en koffie. Deze producten kunnen of ter plekke worden gebruikt of worden ingepakt voor meenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.