Van Delft wil 15 winkels openen | RetailDetail

Van Delft wil 15 winkels openen

Van Delft wil 15 winkels openen

Koek- en pepernotenfabrikant Van Delft wil volgend jaar 15 pepernotenwinkels openen. Het bedrijf opende eerde al twee winkels en wil vanwege het succes dat aantal volgend jaar flink uitbreiden.

Succes eerste winkels

De eerste winkel van Van Delft opende zijn deuren in de Van Woustraat in Amsterdam. Een tweede filiaal in Haarlem volgende al snel. Omdat beide winkels zo'n overweldigend succes zijn, ziet eigenaar Oscar de Lange potentieel voor nog eens 15 speciaalzaken in Nederlandse steden.

 

Naast nieuwe winkels in Nederland wil De Lange ook graag het buitenland veroveren met zijn oer-Hollandse product. Hij maakt daarbij graag de vergelijking met de stroopwafel, die sinds kort ook te vinden is in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

 

Daarom zal zijn bedrijf ook flink investeren in de innovatie van zijn producten. In december opent Van Delft dan ook een koekjesinnovatiecentrum naast de fabriek in Harderwijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.