Van Delft wil 15 winkels openen | RetailDetail

Van Delft wil 15 winkels openen

Van Delft wil 15 winkels openen

Koek- en pepernotenfabrikant Van Delft wil volgend jaar 15 pepernotenwinkels openen. Het bedrijf opende eerde al twee winkels en wil vanwege het succes dat aantal volgend jaar flink uitbreiden.

Succes eerste winkels

De eerste winkel van Van Delft opende zijn deuren in de Van Woustraat in Amsterdam. Een tweede filiaal in Haarlem volgende al snel. Omdat beide winkels zo'n overweldigend succes zijn, ziet eigenaar Oscar de Lange potentieel voor nog eens 15 speciaalzaken in Nederlandse steden.

 

Naast nieuwe winkels in Nederland wil De Lange ook graag het buitenland veroveren met zijn oer-Hollandse product. Hij maakt daarbij graag de vergelijking met de stroopwafel, die sinds kort ook te vinden is in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

 

Daarom zal zijn bedrijf ook flink investeren in de innovatie van zijn producten. In december opent Van Delft dan ook een koekjesinnovatiecentrum naast de fabriek in Harderwijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.