Van der Laan (AH) positief over Pick Up Point

Van der Laan (AH) positief over Pick Up Point
AH-topman Sander van der Laan is positief over de eerste resultaten van het eerste afhaalpunt van de supermarktketen in Heemstede. Al loopt er wel al een juridische procedure tegen het AH Pick Up Point.

In 3,5 minuut binnen en buiten

Van der Laan was deze week één van de sprekers op het najaarscongres van onderzoeksinstituut EFMI. De AH-topman ging onder meer privé winkelen en het kostte hem slechts 3,5 minuut om binnen te komen en met zijn boodschappen weer te vertrekken. Voor hem hadden al 111 andere klanten gebruikgemaakt van de service.

De AH-topman heeft grote verwachtingen van de afhaalpunten. Hij wijst daarbij onder meer op het feit dat de groei van Franse supermarkten vrijwel volledig uit 'pick up points' komt. Het systeem moet de klanten aanspreken die de bezorgkosten van Albert.nl te hoog vinden, stelde Van der Laan.

 

Aangeklaagd door Dekamarkt

Toch is de vestiging van het eerste afhaalpunt, langs een doorgaande weg bij Heemstede, niet onomstreden. Concurrent Dekamarkt stapte deze week naar de rechter om de komst van het afhaalpunt aan te vechten. De keten is van mening dat hier detailhandel wordt bedreven en dit volgens het bestemmingsplan niet is toegestaan.

 

Bovendien zou het tijdens de procedure niet duidelijk zijn geweest dat het een afhaalpunt van een supermarktketen zou worden, waardoor de bezwaarprocedures gehinderd werden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top