Van der Laan (AH) positief over Pick Up Point | RetailDetail

Van der Laan (AH) positief over Pick Up Point

Van der Laan (AH) positief over Pick Up Point
AH-topman Sander van der Laan is positief over de eerste resultaten van het eerste afhaalpunt van de supermarktketen in Heemstede. Al loopt er wel al een juridische procedure tegen het AH Pick Up Point.

In 3,5 minuut binnen en buiten

Van der Laan was deze week één van de sprekers op het najaarscongres van onderzoeksinstituut EFMI. De AH-topman ging onder meer privé winkelen en het kostte hem slechts 3,5 minuut om binnen te komen en met zijn boodschappen weer te vertrekken. Voor hem hadden al 111 andere klanten gebruikgemaakt van de service.

De AH-topman heeft grote verwachtingen van de afhaalpunten. Hij wijst daarbij onder meer op het feit dat de groei van Franse supermarkten vrijwel volledig uit 'pick up points' komt. Het systeem moet de klanten aanspreken die de bezorgkosten van Albert.nl te hoog vinden, stelde Van der Laan.

 

Aangeklaagd door Dekamarkt

Toch is de vestiging van het eerste afhaalpunt, langs een doorgaande weg bij Heemstede, niet onomstreden. Concurrent Dekamarkt stapte deze week naar de rechter om de komst van het afhaalpunt aan te vechten. De keten is van mening dat hier detailhandel wordt bedreven en dit volgens het bestemmingsplan niet is toegestaan.

 

Bovendien zou het tijdens de procedure niet duidelijk zijn geweest dat het een afhaalpunt van een supermarktketen zou worden, waardoor de bezwaarprocedures gehinderd werden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.