Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood | RetailDetail

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

De familie Van Drie heeft geïnvesteerd in soepmaker Struik Foods Europe, die zo opnieuw uit de financiële moeilijkheden is. Vandrie Group is de grootste slachter en verwerker van kalfsvlees in Europa.

Opnieuw werken aan expansie

Het is niet geweten hoeveel de familie Van Drie investeert, maar het bedrag is groot genoeg om de solvabiliteit weer binnen de normen te krijgen die banken hanteren om te beslissen of ze weer langlopende kredieten willen verstrekken. Struik was de voorbije jaren in de problemen gekomen na een tegenvallende overname en een geschil met een leverancier dat hen heel wat geld kostte. Het bedrijf schrijft sinds vorig jaar wel terug positieve resultaten, maar de banken eisten nog een extra kapitaalstorting van eigenaar Hans Struik en een verbetering van het eigen vermogen.

 

Dankzij de investering wil Struik opnieuw werk maken van de verdere groei in Europa. “Ik ben er trots op dat we nu, na de eerdere overnames in Duitsland, opnieuw een belangrijke stap zetten op de Europese markt”, zegt grootaandeelhouder Hans Struik. Zijn bedrijf, dat werd opgericht in 1950, heeft een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro en 500 werknemers in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.