Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood | RetailDetail

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

De familie Van Drie heeft geïnvesteerd in soepmaker Struik Foods Europe, die zo opnieuw uit de financiële moeilijkheden is. Vandrie Group is de grootste slachter en verwerker van kalfsvlees in Europa.

Opnieuw werken aan expansie

Het is niet geweten hoeveel de familie Van Drie investeert, maar het bedrag is groot genoeg om de solvabiliteit weer binnen de normen te krijgen die banken hanteren om te beslissen of ze weer langlopende kredieten willen verstrekken. Struik was de voorbije jaren in de problemen gekomen na een tegenvallende overname en een geschil met een leverancier dat hen heel wat geld kostte. Het bedrijf schrijft sinds vorig jaar wel terug positieve resultaten, maar de banken eisten nog een extra kapitaalstorting van eigenaar Hans Struik en een verbetering van het eigen vermogen.

 

Dankzij de investering wil Struik opnieuw werk maken van de verdere groei in Europa. “Ik ben er trots op dat we nu, na de eerdere overnames in Duitsland, opnieuw een belangrijke stap zetten op de Europese markt”, zegt grootaandeelhouder Hans Struik. Zijn bedrijf, dat werd opgericht in 1950, heeft een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro en 500 werknemers in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.