Vergunningsproblemen vertragen Belgische plannen Sligro | RetailDetail

Vergunningsproblemen vertragen Belgische plannen Sligro

Vergunningsproblemen vertragen Belgische plannen Sligro

Sligro gaat pas in 2018 een eerste eigen groothandel openen in België. Volgens het bedrijf is de vertraging te wijten aan tegenkanting van lokale concurrenten, waardoor het behalen van de vergunningen meer tijd in beslag neemt dan verwacht.

Voorsprong op Belgische groeiplannen

Oorspronkelijk was het nochtans de bedoeling dat Sligro eind vorig jaar of ten laatste begin dit jaar een eerste eigen groothandel zou openen in België. “Daarbij hadden wij reeds geanticipeerd op het verzet van onze concurrenten op het gebied van vergunningprocedures”, aldus directievoorzitter Koen Slippens in het jaarverslag van Sligro Food Group. “Helaas blijkt dat de concurrenten ervoor kiezen ons primair op deze wijze te bestrijden in plaats van met open vizier de concurrentie op de markt met ons aan te gaan.”

 

Sligro haalt momenteel al 39 miljoen euro omzet bij Belgische klanten, die het vanuit Nederland bevoorraadt of die naar de Nederlandse winkels in de grensstreek komen. Vorig jaar nam het ook de Belgische groothandel Java over, dat ook 106 miljoen euro omzet haalde in 2016. Bovendien raakte onlangs bekend dat het ook de Belgische horecagroothandel ISPC gaat overnemen, waardoor Sligro ondertussen wel voorligt op de oorspronkelijke groeiplannen in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.