Verkoop bioproducten bij Delhaize groeit | RetailDetail

Verkoop bioproducten bij Delhaize groeit

Verkoop bioproducten bij Delhaize groeit

De verkoop van bioproducten is in 2015 bij Delhaize met 7 procent gegroeid. De supermarktketen verkoopt momenteel dan ook al bijna 1.000 bioproducten in zijn winkels en merkt dat er ook steeds meer vraag is.

 

10 procent verkochte groenten bio

De meeste biologische producten worden verkocht in de afdeling groenten en fruit. Ondertussen is bijna 10 procent van de verkochte groenten en 7 procent van het fruit biologisch. In de eerste maanden van 2016 zet die groeiende trend zich door.

 

Ook in andere segmenten groeit de verkoop van bioproducten. Bij pasta en rijst was er sprake van stijging van 33 procent, bij vegetarische producten van 25 procent. Er werd ook 23 procent meer biologische vis en biokazen verkocht.

 

Om die trend te ondersteunen breidt Delhaize regelmatig het aanbod bioproducten uit. Zo probeert het ook steeds meer de occasionele koper te overtuigen om meer voor biologische producten te kiezen. Onlangs heeft de supermarktketen ook nog enkele biologische Belgische bieren toegevoegd aan het assortiment: Ginette White en Belgoo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.