Verkoop bioproducten bij Delhaize groeit | RetailDetail

Verkoop bioproducten bij Delhaize groeit

Verkoop bioproducten bij Delhaize groeit

De verkoop van bioproducten is in 2015 bij Delhaize met 7 procent gegroeid. De supermarktketen verkoopt momenteel dan ook al bijna 1.000 bioproducten in zijn winkels en merkt dat er ook steeds meer vraag is.

 

10 procent verkochte groenten bio

De meeste biologische producten worden verkocht in de afdeling groenten en fruit. Ondertussen is bijna 10 procent van de verkochte groenten en 7 procent van het fruit biologisch. In de eerste maanden van 2016 zet die groeiende trend zich door.

 

Ook in andere segmenten groeit de verkoop van bioproducten. Bij pasta en rijst was er sprake van stijging van 33 procent, bij vegetarische producten van 25 procent. Er werd ook 23 procent meer biologische vis en biokazen verkocht.

 

Om die trend te ondersteunen breidt Delhaize regelmatig het aanbod bioproducten uit. Zo probeert het ook steeds meer de occasionele koper te overtuigen om meer voor biologische producten te kiezen. Onlangs heeft de supermarktketen ook nog enkele biologische Belgische bieren toegevoegd aan het assortiment: Ginette White en Belgoo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.