Verkoop Pro à Pro aan Metro afgerond

Verkoop Pro à Pro aan Metro afgerond

Verkoop Pro à Pro aan Metro afgerond

De Belgische Colruyt Group heeft de verkoop van zijn Franse dochter Pro à Pro aan het Duitse Metro-concern afgerond. De koopsom is niet bekendgemaakt, maar volgens beurshuis KBC Securities gaat het om 200 miljoen euro.

Officieel groen licht

In juli 2016 tekende Colruyt Group een overeenkomst met Metro Group rond de verkoop van zijn Franse foodservice Pro à Pro. Eind januari hebben de bevoegde mededingingsautoriteiten het noodzakelijke goedkeuringsproces afgerond. “De verkoop van Pro à Pro werd bijgevolg gefinaliseerd op 1 februari 2017. Op die datum werd de volledige eigendom van de Franse foodservice business Pro à Pro overgedragen aan Metro Group”, laat Colruyt weten in een persbericht.

 

De deal omvat zowel de merknaam en de operationele activiteiten als de distributiecentra, logistieke platformen en het vrachtwagenpark. Financiële details wil de groep uit Halle nog altijd niet verstrekken, maar “aan de hand van een berekening via multiples kwam analist Alan Vandenberghe van KBC Securities uit op een vermoedelijke waarde van 200 miljoen euro”, zo schrijft de financiële website Beursduivel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.