Verlinvest neemt kwart van Italiaanse Mutti over | RetailDetail

Verlinvest neemt kwart van Italiaanse Mutti over

Verlinvest neemt kwart van Italiaanse Mutti over

Het Belgische investeringsfonds Verlinvest heeft 24,5% van het Italiaanse tomatenbedrijf Mutti in handen gekregen. Mutti heeft een aantal producten op de markt waar tomaten in zijn verwerkt, zoals pastasauzen.

Internationale expansie

Met het nieuwe kapitaal wil Mutti zijn internationale expansie verder zetten. De voorbije jaren kende het in het buitenland al een mooie groei en momenteel haalt het 30% van zijn omzet buiten Italië. In landen als Frankrijk en Australië is het één van de grotere spelers op de markt. In Italië zelf is Mutti marktleider met een aandeel van 31%. Het bedrijf heeft een jaaromzet van ongeveer 250 miljoen euro.

 

Naast de versterking van het internationale team, zal het geld ook gebruikt worden voor het ontwikkelen van nieuwe producten op basis van tomaten en de uitbreiding van de productiecapaciteit in Italië.

 

Verlinvest is vooral bekend als één van de aandeelhouders van de Belgische brouwer AB InBev. Daarnaast heeft het al heel wat geïnvesteerd in andere voedingsbedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.