Vernieuwde app McDonald’s zet in op behavioral targeting | RetailDetail

Vernieuwde app McDonald’s zet in op behavioral targeting

Vernieuwde app McDonald’s zet in op behavioral targeting

Fastfoodketen McDonald's heeft gisteren haar vernieuwe app gelanceerd, die helemaal is omgebouwd naar een mobile marketing programma. De bestaande features zijn ook flink verbeterd, meent de keten.

Gepersonaliseerde aanbiedingen

Net zoals voorheen kunnen klanten nog altijd de dichtstbijzijnde vestiging van McDonald's vinden en kunnen ze informatie krijgen over de te verkrijgen producten. Dat zou nu zelfs nog gemakkelijker moeten gaan. Daarnaast maakt de app nu ook gebruik van 'behavioral targeting'.

 

"Dat betekent dat de vernieuwde app gepersonaliseerde aanbiedingen laat zien op basis van de persoonlijke voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Zo kunnen onze gasten eenvoudiger bij hun favoriete voordeelbonnen die precies zijn afgestemd op hun persoonlijke wensen", zegt Debbie Wagenaar, directeur corporate communicatie bij McDonald's Nederland, aan mobilemarketing.nl.

 

Ook bij Tribal DDB Amsterdam, de ontwikkelaar van de app, zijn ze tevreden over het resultaat. "In een tijd waarin de retail onder druk staat, is deze app een oplossing die een directe bijdrage zal leveren aan de marketing en sales doelstellingen van McDonald's. We merken dat mobiele technologie en communicatie steeds belangrijker worden voor grote merken", aldus managing director Jacco ter Schegget.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.