Vernieuwde app McDonald’s zet in op behavioral targeting

Vernieuwde app McDonald’s zet in op behavioral targeting

Fastfoodketen McDonald's heeft gisteren haar vernieuwe app gelanceerd, die helemaal is omgebouwd naar een mobile marketing programma. De bestaande features zijn ook flink verbeterd, meent de keten.

Gepersonaliseerde aanbiedingen

Net zoals voorheen kunnen klanten nog altijd de dichtstbijzijnde vestiging van McDonald's vinden en kunnen ze informatie krijgen over de te verkrijgen producten. Dat zou nu zelfs nog gemakkelijker moeten gaan. Daarnaast maakt de app nu ook gebruik van 'behavioral targeting'.

 

"Dat betekent dat de vernieuwde app gepersonaliseerde aanbiedingen laat zien op basis van de persoonlijke voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Zo kunnen onze gasten eenvoudiger bij hun favoriete voordeelbonnen die precies zijn afgestemd op hun persoonlijke wensen", zegt Debbie Wagenaar, directeur corporate communicatie bij McDonald's Nederland, aan mobilemarketing.nl.

 

Ook bij Tribal DDB Amsterdam, de ontwikkelaar van de app, zijn ze tevreden over het resultaat. "In een tijd waarin de retail onder druk staat, is deze app een oplossing die een directe bijdrage zal leveren aan de marketing en sales doelstellingen van McDonald's. We merken dat mobiele technologie en communicatie steeds belangrijker worden voor grote merken", aldus managing director Jacco ter Schegget.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top