Vernieuwde Deli moet vers bij AH nieuwe impuls geven

Vernieuwde Deli moet vers bij AH nieuwe impuls geven

Supermarktketen Albert Heijn heeft dit weekend de vernieuwde Deli-afdeling gelanceerd. De spot voor de mediacampagne werd opgenomen in het filiaal in Leerdam, dat één van de acht testfilialen was voor het nieuwe Deli-concept. De bedoeling is om “de lekkerste kaas- en vleeswinkel in de buurt” te zijn.

“Minder voorverpakt, meer vers”

Om de klanten meer vers van goede kwaliteit aan te kunnen bieden, werd het gamma producten flink uitgebreid en werd de productinformatie verbeterd. Tijdens het proefproces zijn een aantal nieuwe producten al terug gesneuveld, maar Albert Heijn voegt toch een aantal nieuwe verse producten toe, zoals salami’s, hammen en rollades.

 

Daarnaast zijn ook enkele producten verbeterd. “We willen mensen laten genieten van onze producten. Minder voorverpakt, meer vers. Daar gaan we aandacht aan besteden”, vertelden ze bij Albert Heijn aan Levensmiddelenkrant. Daarom is het nu ook mogelijk om producten op voorhand te proeven.

 

Speciaal opgeleide werknemers

Om de klanten nog beter te kunnen bedienen werden 1.400 werknemers speciaal opgeleid om op de juiste manier om te gaan met de nieuwe producten. De opleidingen gebeurden door vakmensen van verschillende AH-leveranciers. “Ze gaan met medewerkers en klanten in gesprek en geven tips. Hoe stel je een goede borrelplank samen? Welke combinaties moet je wel en niet maken met kaas?”, klinkt het nog in Levensmiddelenkrant.

 

Zo worden medewerkers aangespoord om binnen tien seconden contact te maken met een nieuwe klant, om zo de serviceverlening danig te verhogen. Ze zullen ook geacht worden om voorkeuren van vaste klanten te onthouden: “We moeten leren om goed in te spelen op de klant die een bijzondere kaas wil, onthouden dat mevrouw Jansen dat milde blauwaderkaasje het lekkerst vindt.” Ten slotte zal er ook ingezet worden op producten die enkel te vinden zijn bij Albert Heijn.

Tags: