Vernieuwde Deli moet vers bij AH nieuwe impuls geven

Vernieuwde Deli moet vers bij AH nieuwe impuls geven

Supermarktketen Albert Heijn heeft dit weekend de vernieuwde Deli-afdeling gelanceerd. De spot voor de mediacampagne werd opgenomen in het filiaal in Leerdam, dat één van de acht testfilialen was voor het nieuwe Deli-concept. De bedoeling is om “de lekkerste kaas- en vleeswinkel in de buurt” te zijn.

“Minder voorverpakt, meer vers”

Om de klanten meer vers van goede kwaliteit aan te kunnen bieden, werd het gamma producten flink uitgebreid en werd de productinformatie verbeterd. Tijdens het proefproces zijn een aantal nieuwe producten al terug gesneuveld, maar Albert Heijn voegt toch een aantal nieuwe verse producten toe, zoals salami’s, hammen en rollades.

 

Daarnaast zijn ook enkele producten verbeterd. “We willen mensen laten genieten van onze producten. Minder voorverpakt, meer vers. Daar gaan we aandacht aan besteden”, vertelden ze bij Albert Heijn aan Levensmiddelenkrant. Daarom is het nu ook mogelijk om producten op voorhand te proeven.

 

Speciaal opgeleide werknemers

Om de klanten nog beter te kunnen bedienen werden 1.400 werknemers speciaal opgeleid om op de juiste manier om te gaan met de nieuwe producten. De opleidingen gebeurden door vakmensen van verschillende AH-leveranciers. “Ze gaan met medewerkers en klanten in gesprek en geven tips. Hoe stel je een goede borrelplank samen? Welke combinaties moet je wel en niet maken met kaas?”, klinkt het nog in Levensmiddelenkrant.

 

Zo worden medewerkers aangespoord om binnen tien seconden contact te maken met een nieuwe klant, om zo de serviceverlening danig te verhogen. Ze zullen ook geacht worden om voorkeuren van vaste klanten te onthouden: “We moeten leren om goed in te spelen op de klant die een bijzondere kaas wil, onthouden dat mevrouw Jansen dat milde blauwaderkaasje het lekkerst vindt.” Ten slotte zal er ook ingezet worden op producten die enkel te vinden zijn bij Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top