Vernieuwde Deli moet vers bij AH nieuwe impuls geven

Vernieuwde Deli moet vers bij AH nieuwe impuls geven

Supermarktketen Albert Heijn heeft dit weekend de vernieuwde Deli-afdeling gelanceerd. De spot voor de mediacampagne werd opgenomen in het filiaal in Leerdam, dat één van de acht testfilialen was voor het nieuwe Deli-concept. De bedoeling is om “de lekkerste kaas- en vleeswinkel in de buurt” te zijn.

“Minder voorverpakt, meer vers”

Om de klanten meer vers van goede kwaliteit aan te kunnen bieden, werd het gamma producten flink uitgebreid en werd de productinformatie verbeterd. Tijdens het proefproces zijn een aantal nieuwe producten al terug gesneuveld, maar Albert Heijn voegt toch een aantal nieuwe verse producten toe, zoals salami’s, hammen en rollades.

 

Daarnaast zijn ook enkele producten verbeterd. “We willen mensen laten genieten van onze producten. Minder voorverpakt, meer vers. Daar gaan we aandacht aan besteden”, vertelden ze bij Albert Heijn aan Levensmiddelenkrant. Daarom is het nu ook mogelijk om producten op voorhand te proeven.

 

Speciaal opgeleide werknemers

Om de klanten nog beter te kunnen bedienen werden 1.400 werknemers speciaal opgeleid om op de juiste manier om te gaan met de nieuwe producten. De opleidingen gebeurden door vakmensen van verschillende AH-leveranciers. “Ze gaan met medewerkers en klanten in gesprek en geven tips. Hoe stel je een goede borrelplank samen? Welke combinaties moet je wel en niet maken met kaas?”, klinkt het nog in Levensmiddelenkrant.

 

Zo worden medewerkers aangespoord om binnen tien seconden contact te maken met een nieuwe klant, om zo de serviceverlening danig te verhogen. Ze zullen ook geacht worden om voorkeuren van vaste klanten te onthouden: “We moeten leren om goed in te spelen op de klant die een bijzondere kaas wil, onthouden dat mevrouw Jansen dat milde blauwaderkaasje het lekkerst vindt.” Ten slotte zal er ook ingezet worden op producten die enkel te vinden zijn bij Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top